Avatar billede martens Guru
06. februar 2019 - 00:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formatering af dato/tid i kolonne via vba

Jeg har ét lille problem, der volder mig lidt hovedbrud.
I et regneark, der er eksporteret fra Access vises dato/ tid IKKE korrekt, når det åbnes . Der burde står DD-MM-ÅÅÅÅ TT:MM, men der vises kun DD-MM-ÅÅÅÅ. - Data er korrekte, når jeg vælger at formatere kolonne med dato/tid inde i Excel.
Men jeg kunne godt tænke mig at det blev udført pr. automatik via VBA.
Jeg har forsøgt dette :
    Application.ActiveWorkbook.Worksheets("data").Range("N2", "N10") = dateFormat = "dd-mm-yyyy hh:mm"

Det eneste jeg får ud af det, er at der står FALSK i cellerne i kolonne "N"

Er der ét kvikt hoved, der kan komme med en idé til, hvad jeg skal gøre her ?

mvh martens
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
06. februar 2019 - 07:34 #1
Worksheets("data").Range("N2:N10").NumberFormat = "dd-mm-yyyy hh:mm"
Avatar billede martens Guru
19. februar 2019 - 00:59 #2
Tak Dan !  Det var lige der, der skulle til
mvh martens
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
20. juni 2019 - 19:18 #3
Velbekomme :-)