Avatar billede kim1a Ekspert
05. februar 2019 - 09:05 Der er 1 løsning

Loope igennem kolonner vba

Hej alle

Jeg har brug for et hint i retning af hvordan jeg looper igennem kolonner.

Sagen er den at jeg har et antal rækker, hvor jeg for hver række har 10 kolonner som skal skrives ud til rækker. Jeg havde tænkt mig at sætte det i nyt ark.
Tanken er at kopiere kolonne A 10 gange, derefter indsætte kolonne H så kolonne I så J etc.

Jeg vil derfor lavet noget i stil med:
(vi er hoppet over nogle variable)

intAntalRk = Range("A2").SpecialCells(xlLastCell).Row
wkbProvision.shtData.Range("A2:A" & intAntalRk).Copy ThisWorkbook.Sheets(1).Range("A2")
wkbProvision.shtData.Range("H2:H" & intAntalRk).Copy ThisWorkbook.Sheets(1).Range("B2")

Men jeg ville jo helst kunne loope sidste statement fra H til P f.eks.

Nogen forslag?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
05. februar 2019 - 14:43 #1
intAntalKl = Range("A2").SpecialCells(xlLastCell).Column

for A=1 to intAntalKl
wkbProvision.shtData.Range(cells(1,A),cells(intAntalRk,A)).Copy
ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(a,2)
next
Bare en tanke

Jan