Avatar billede pixels123 Nybegynder
27. august 2001 - 15:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

php

Hvad skal jeg indsætte af php kode for at få et billede som baggrund? Mit BG billede er http://www.alljunk.dk/brugersystem/fileupload/bg5.jpg

og billedet skal indsættes på denne kode : <? require(\"top_tagwall.php\"); ?>
<?
#################################################################################################
# Wagners gæstebog ver. 1.0 - 21. august 2001                            #
#                                                #
# Gæstebog laver af Wagners, email: diverseting@hotmail.com - kommentarer modtages gerne !!    #
# denne gæstebog må benyttes af enhver så længe disse linier bliver stående,            #
#  - ellers kommer jeg efter dig ;-)                                #
# Dette er mit første PHP-script, og jeg har mest lavet det for at lære, men det blev da ok !    #
#                                                 #
# Beskrivelse af scriptet:                                    #
# \"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"                                    #
# - Alle hilsener logges i filen: log.txt - dato/tid, navn, email, IP adr og Browsertype.    #
# - Alle de hilsener som skrives lageres i: gaste.txt                        #
# - Både gaste.txt og log.txt skal chmodes så alle kan skrive til filerne (666 el 777)        #
# - Under CONFIG kan variablerne tilpasses til din side                        #
# - Der tjekkes om navn, email og hilsen er udfyldt                        #
# - Email tjekkes desuden for om den indeholder @                        #
#                                                 #
# Du skal altså blot oprette gaste.txt og log.txt og chmod dem - så er du kørende !        #
#################################################################################################

?>

<?
//CONFIG - Herfra kan du ændre variablerne så farver mv. kan tilpasses på din side !!!
//generelt
$titel = (\"<b><font size=\\\"5\\\">Alljunk Tagwall - Skriv Løs</font></b>\"); //overskrift på gæstebog
$ptitel = (\"Alljunk.dk\"); //teksten på browservinduet når gæstebogen er åbnet
$width = (\"580\"); //bredde på gæstebog i pixel
$align = (\"center\"); //hvor på siden skal gæstebogen placeres
$liniecol = (\"C0C0C0\"); //skilleliniens farve
$titelcol = (\"FFFFFF\"); //baggrundsfarve for cellen med titlen/overskriften i
$skrivcol = (\"B5511D\"); //baggrundsfarve for cellen med \"Skriv i gæstebog\"
$effektcol = (\"CA6531\"); //hover effekten når curser er over tabelcellen med \"Skriv i gæstebog\"
$texttype = (\"verdana\"); //font type ariel, verdana eller lignende

//selve indtastningensformularen i gæstebogen
$navnemailbr = (\"39\"); //breden på feltet med navn og email
$hilsenbr = (\"70\"); //breden på feltet hvor hilsen skrives
$hilsenlin = (\"4\"); //hvor mange linier skal der være på forhånd i hilsen feltet
$sendknapbr = (\"300\"); //bredde på sendknap i px
$sendknapcol = (\"e9e9e9\"); //farven på send knappen

//output baggrundsfarver - også farver for selve indtastningsformular
$navnemailcol = (\"E48959\"); //farven hvor navn og email står
$datocol = (\"B5511D\"); //farven hvor dato står
$hilsencol = (\"CA6531\"); //farven for hilsen

//link
$linkcol = (\"00009F\"); //linkfarve
$visitedcol = (\"00009F\"); //besøgt link farve
$activecol = (\"00009F\"); //aktivt link farve
$hovercol = (\"EFFFEF\"); // effekt på link når curser er over
$underline = (\"none\"); //none eller underline - understreging af links eller ej

//filer som gæstebogen benytter
$file = \"gaste.txt\";
$logfil = \"log.txt\";

// CONFIG SLUT - med mindre du ved havd du laver skal du ikke ændre koden herunder !!
?>

<?
if (!$action){
?>

<html>
<head>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3.5\">
<script language=\"JavaScript\">
  function co(element,mode) {  //effekt over tabel celler
    if (mode==\"in\") {
      cursortype = \'hand\'
      colorval = \'<? echo \"$effektcol\"; ?>\'
    } else if (mode==\"out\") {
      cursortype = \'\'
      colorval = \'<? echo \"$skrivcol\"; ?>\'
    }
  element.style.background=colorval;
  element.style.cursor=cursortype;
}
</script>
<title><? echo \"$ptitel\"; ?></title>
</head>
<style>
<!--
a:link{color: <? echo \"$linkcol\"; ?>;text-decoration: <? echo \"$underline\"; ?>;}
a:visited{color: <? echo \"$visitedcol\"; ?>;text-decoration: <? echo \"$underline\"; ?>;}
a:active{color: <? echo \"$activecol\"; ?>;text-decoration: <? echo \"$underline\"; ?>;}
a:hover{color: <? echo \"$hovercol\"; ?>;text-decoration: <? echo \"$underline\"; ?>;}
-->
</style>
<font style=\"font-family: <? echo \"$texttype\"; ?>;\">
<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"2\" width=\"<? echo \"$width\"; ?>\" align=\"<? echo \"$align\"; ?>\">
  <tr>
    <td colspan=\"3\" align=\"center\" bgcolor=\"<? echo \"$titelcol\"; ?>\"><? echo \"$titel\"; ?></td>
  </tr>
  <tr>
    <td align=\"center\" bgcolor=\"<? echo \"$skrivcol\"; ?>\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\"><a href=\"?action=skriv\" title=\"Skriv en hilsen i Gæstebogen !\">Skriv i Gæstebogen</a></td>
  </tr>
  <tr>
    <td align=\"center\"><hr size=\"1\" width=100% color=\"<? echo \"$liniecol\"; ?>\"></td>
  </tr>
</table>
<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"2\" width=\"<? echo \"$width\"; ?>\" align=\"center\">
<?
include(\"gaste.txt\");
?>
</table>
<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"2\" align=\"center\" width=\"<? echo \"$width\"; ?>\">
  <tr>
    <td align=\"center\" bgcolor=\"<? echo \"$skrivcol\"; ?>\" onmouseover=\"co(this,\'in\');\" onmouseout=\"co(this,\'out\');\"><a href=\"?action=skriv\" title=\"Skriv en hilsen i Gæstebogen !\"><font style=\"font-family: <? echo \"$texttype\"; ?>;\">Skriv i Gæstebogen</font></a></td>
  </tr>
</table>
</html>

<?
}
if ($action == \"skriv\") {
?>
<head>
<style type=\"text/css\">
<!--
a:link{color: <? echo \"$linkcol\"; ?>;text-decoration: <? echo \"$underline\"; ?>;}
a:visited{color: <? echo \"$visitedcol\"; ?>;text-decoration: <? echo \"$underline\"; ?>;}
a:active{color: <? echo \"$activecol\"; ?>;text-decoration: <? echo \"$underline\"; ?>;}
a:hover{color: <? echo \"$hovercol\"; ?>;text-decoration: <? echo \"$underline\"; ?>;}
-->

.Submitknap {
  background-color : <? echo \"$sendknapcol\"; ?>;
  border : 1px solid;
  border-bottom : 1px solid Gray;
  border-top : 1px solid Silver;
  border-left : 1px solid Silver;
  border-right : 1px solid Gray;
  font-size: 12px;
  font-weight: plain;
  width: <? echo \"$sendknapbr\"; ?>px;
}
</style>
<title><? echo \"$ptitel\"; ?></title>
</head>
<font style=\"font-family: <? echo \"$texttype\"; ?>;\">
<form action=\"<? echo $PHP_SELF ?>\" method=\"post\" onSubmit=\"return Checkform(this);\">
  <table border=\"0\" cellpadding=\"2\" cellspacing=\"0\" width=\"<? echo \"$width\"; ?>\" align=\"<? echo \"$align\"; ?>\">
    <tr>
        <td>
            <tr>
                <td valign=\"top\" bgcolor=\"<? echo \"$navnemailcol\"; ?>\">Navn<br>
                <input type=\"text\" size=\"<? echo \"$navnemailbr\"; ?>\" name=\"navn\"></td>
                <td valign=\"top\" bgcolor=\"<? echo \"$navnemailcol\"; ?>\">Din E-mail<br>
                <input type=\"text\" size=\"<? echo \"$navnemailbr\"; ?>\" name=\"email\"></td>
            </tr>
        <tr>
                <td valign=\"top\" colspan=\"2\" bgcolor=\"<? echo \"$hilsencol\"; ?>\">Skriv en hilsen i Gæstebogen <br>
            <textarea name=\"hilsen\" rows=\"<? echo \"$hilsenlin\"; ?>\" cols=\"<? echo \"$hilsenbr\"; ?>\"></textarea>
                </td>
            </tr>
            <tr>
                <td colspan=\"2\" align=\"center\"><input type=\"Submit\" name=\"action2\" value=\"Send\" Class=\"Submitknap\"><hr size=\"1\" width=100% color=\"<? echo \"$liniecol\"; ?>\"></td>
            </tr>
        </table>
<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"2\" width=\"<? echo \"$width\"; ?>\" align=\"center\">
<?
include(\"gaste.txt\");
?>
</table>
      </td>
    </tr>
</table>
</form>
<script language=\"JavaScript\">
<!--
function Checkform(thisform) {
    // Startværdier
    strError = \'Der opstod følgende fejl:\\n\\n\';
    intError = 0;

    //Check Email,  er den tom
    if (thisform.email.value == \"\")
    {
    strError = strError + \'- Din E-mail mangler !\\n\'
    intError = 1;
    thisform.email.focus();

    }
    // Check for @ i email
    if (thisform.email.value.indexOf(\"@\") == -1 && thisform.email.value != \"\")
    {
    strError = strError + \'- Der mangler @ i emailadresse !\\n\'
    intError = 1;
    thisform.email.focus();

    }

    // Check navn
    if (thisform.navn.value == \"\")
    {
    strError = strError + \'- Du mangler at skrive dit navn !\\n\'
    intError = 1;
    thisform.navn.focus();

    }

    // Check indlæg
    if (thisform.hilsen.value == \"\")
    {
    strError = strError + \'- Du har ikke skrevet en hilsen !\\n\'
    intError = 1;
    thisform.hilsen.focus();

    }

    if (intError == 1) {
    alert(strError)
    return false;
    }

</script>

<?
}
if ($action2 == \"Send\") {

if ($REMOTE_ADDR == \"\") $ip = \"ingen ip\";
else $ip = getHostByAddr($REMOTE_ADDR);

$date = date(\"d-m-Y H:i:s\");
$dato = date(\"d/m Y\");

$str = \"
<tr>
    <td bgcolor=\\\"$navnemailcol\\\" width=\\\"$width\\\"><font size=2><b>$navn</b> [ e-mail: <a href=\\\"mailto:$email\\\">$email</a> ]</font></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor=\\\"$datocol\\\" width=\\\"$width\\\"><font size=1>Skrev den $dato</font></td>
</tr>
<tr>
    <td bgcolor=\\\"$hilsencol\\\" width=\\\"$width\\\"><font size=2>$hilsen</font></td>
</tr>
<tr>
    <td width=\\\"$width\\\"><hr size=\\\"1\\\" width=100% color=\\\"$liniecol\\\"></td>
</tr></font>\";

$fp = fopen($file,  \"r\");
$arr = file($file);
$res = implode( \"\", $arr);
$res = \"$str$res\";
fclose($fp);

$fp = fopen($file,  \"w\");
fwrite($fp, $res);
fclose($fp);

//logfil
$str2 = \"$date: $navn, e-mail: $email har skrevet i gæstebogen, (IP: $ip, Browser: $HTTP_USER_AGENT)\\n\";

$fp2 = fopen($logfil,  \"r\");
$arr2 = file($logfil);
$res2 = implode( \"\", $arr2);
$res2 = \"$str2$res2\";
fclose($fp2);

$fp2 = fopen($logfil,  \"w\");
fputs($fp2, $res2);
fclose($fp2);
Print \"<meta http-equiv=\\\"Refresh\\\"content=\\\"0; Url=$PHP_SELF\\\">\";
}
?>
</font>
Avatar billede pixels123 Nybegynder
27. august 2001 - 15:39 #1
behøves ikk har fundet ud af det ;-)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
27. august 2001 - 15:55 #2
I øvrigt et genialt emne du har valgt der... :-/