Avatar billede Sebastian1234 Juniormester
31. januar 2019 - 20:35 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp VBA kodning i Excel

Hej alle

Er der nogle som kunne være være behjælpelig med et lille VBA projekt? Kan sende en mail med projektet, da dette er nemmere end at beskrive det.

Har prøvet at lave en makro men den vil ikke helt det samme som jeg vil, desværre. Vil derfor være glad, hvis en venlig sjæl gad at være behjælpelig.

Mvh
Sebastian
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
31. januar 2019 - 21:51 #1
Hej Sebastian
prøv at smide den her.
https://1drv.ms/f/s!AmlqgsyjsAq5hZQ_xo_WSBglUF2eZA

Jan
Avatar billede Sebastian1234 Juniormester
31. januar 2019 - 22:22 #2
Hej Jan

Jeg er rigtig glad for du vil kigge på det, har lige uploadet filen (Projekt med makro), hvor jeg har beskrevet problemstillingen. Du må endelig skrive, hvis der er noget jeg ikke har beskrevet tydeligt.

Mvh
Sebastian
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
31. januar 2019 - 23:04 #3
Hej Sebastian
tror ikke det er nødvendigt med vba kode

? du skriver den skal være dynamisk er det = at hvis data forsvinder far data skal de også forsvinde fra strukturen, eller skal de forblive?

Jan
Avatar billede Sebastian1234 Juniormester
31. januar 2019 - 23:23 #4
Det fordi den automatisk skal kunne opbygge strukturen, hvis du bare angiver den "øverste" virksomhed i strukturen, og alt det andet skal hentes automatisk fra arket "Data". Arket vil blive brugt på forskellige virksomheder og forskellige strukturer, hvor der hele tiden bliver ændringer i strukturen (der bliver både taget data/virksomheder ud af strukturen og indskudt nye virksomheder i strukturen).

Tror du bare dette kan gøres med simple formler?