Avatar billede teis Seniormester
31. januar 2019 - 13:04 Der er 2 kommentarer

Excel udskriv/PDF med noter/ kommentarer - praktisk

Hej

to spg

1. Hvordan gemmer jeg en excel fil til PDF, hvor jeg har skrevet en del Noter/kommentarer ind, som følger med, med samme placering (hvor de kan åbnes og lukkes)?

2. Jeg vil gerne udskrive dokumentet med kommentarer, gerne ligesom i word, hvor de er ude i siden, med en streg ind til hvor de høre til. Eneste måder jeg har kunne finde er at de enten er i bunden af arket, eller der hvor de er placeret oveni mine data så jeg ikke kan se dataerne når jeg printer
Avatar billede Jan K Ekspert
31. januar 2019 - 14:26 #1
Der er så vidt jeg ved ikke andre muligheder at gøre det på. Excel har ingen "højreside" som Word, da arket jo kan fylde adskillige stykker papir i bredden. Hvis de er vigtige for forståelsen ville jeg printe dem, der hvor de står, og så indrette arket, så kommentarerne ikke står oven i data - altså lave tomme kolonner, som kommentarerne kan vises over.
Avatar billede Nikolaj Forsker
19. februar 2019 - 15:18 #2