Hjælp til Excel
HejsaJeg behøver hjælp i Excel så håber nogle måske kan hjælpe mig, prøver så godt jeg kan at forklare mit problem.
Jeg har en del rækker i mit Excel dokument som jeg gerne vil have "låst" sammen - det vil sige hvis man har lyst til at sortere i kolonne A-B-C-D eller E, så har jeg nogle rækker som skal høre sammen under en sortering - Eks. jeg har rækker som altid SKAL "hænge" sammen i en sortering - lige meget hvad der står i kolonnerne - det er ikke kun 1 gang jeg har det i min dokument jeg har det rigtig mange mange hvor jeg skal have rækkerne til at "hænge" sammen
Ved ikke om det kan lade sig gøre, jeg har prøvet at vise en eks. på mit dokument
Det jeg ønsker er at Firmanavn XXXX (de 3 rækker) skal altid følges af i en evt. sortering
og at firmanavn YYYY ( de 2 rækker) ligeledes skal følge af i en evt. sortering.
Er der nogle der kan hjælpe med hvordan jeg kan "låse" rækkerne sammen som jeg ønsker det - skal lige siges at rækkerne altid kommer i rækkefølge -
Jeg er ikke helt ekspert i Excel så en ikke alt for "nørdet" sprog vil jeg blive taknemlig for
På forhånd tak for hjælpen ....
Kolonne A Kolonne B Kolonne C Kolonne D Kolonne E
Firmanavn Event Navn Antal event antal personer
xxxxx aaa ddd
xxxxx bbb eee
xxxxx ccc ddd 3 2
YYYY fff ggg
YYYY hhh ggg 2 1