Avatar billede rasmus55 Nybegynder
19. maj 1999 - 16:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er der for få parametre ?

Hvordan kan det være det ikke virker ...?

<%@ Language=VBScript %>
<%
    BrugernavnDB = Replace(Replace(Request("BrugernavnDB"),"''","''''"),"&#124;&#124;","&#124;")
    AdgangskodeDB = Replace(Replace(Request("AdgangskodeDB"),"''","''''"),"&#124;&#124;","&#124;")
    ID = Request("ID")
    If ID = "" Then ID = 0
    ''Action = Replace(Replace(Request("Action"),"''","''''"),"&#124;&#124;","&#124;")

    Response.write BrugernavnDB
    Response.write AdgangskodeDB
    ''Response.write Action

    Font = "<FONT FACE=""Verdana,Helvetica,Arial"" SIZE=""1"">"

Set DB = Server.CreateObject("adodb.connection")
    DBpath = "DBQ=" & Server.MapPath("/lukket/UserRettelser/rettedeusers.mdb")
    DB.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & DBpath

<%
    SQL = "SELECT * FROM Users WHERE Brugernavn = " & BrugernavnDB & " OR Adgangskode = " & AdgangskodeDB

    Response.write BrugernavnDB
    Response.write AdgangskodeDB

    Response.write SQL
linie66:Set RS=DB.Execute(SQL)
    If Not RS.EOF Then
    ID = RS("ID")

Giver følgende:

hehe test

SELECT * FROM Users WHERE Brugernavn = hehe OR Adgangskode = test
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error ''80040e10''

[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] Too few parameters. Expected 2.

/lukket/userrettelser/UserInfo.asp, line 66

/Rasmus
Avatar billede thomas Nybegynder
19. maj 1999 - 16:37 #1
der skal ' om hehe og test i dit sql statement
Avatar billede rasmus55 Nybegynder
19. maj 1999 - 16:40 #2
ja. tak !!!

/Rasmus
Avatar billede ruprect Nybegynder
19. maj 1999 - 16:42 #3
SQL = "SELECT * FROM Users WHERE Brugernavn = '" & BrugernavnDB & "' OR Adgangskode = '" & AdgangskodeDB "'

Der skal ' om BrugernavnDB og AdgangskodeDB

- Michael