Avatar billede amddurin Juniormester
09. januar 2019 - 19:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gendan forbindelse til styresystem 2 efter geninstallation af styresystem 1?

Har 2 styresystemer på hver sin SSD, begge Windows 10 - 64bit.
Efter geninstallation mangler mulighedden for at vælge imellem de 2 styresystemer...¨
Hvordan kan jeg få lavet denne valgmenu igen, uden at skulle geninstallerer styresystem og alle programmerne igen på SSD nr. 2?

René.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. januar 2019 - 20:15 #1
Hvis du allerede har haft en boot-manager, hvor begge styresystemer var tilgængelige, burde du kunne fange den igen ved at skifte boot-rækkefølgen tilbage til den oprindelige.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. januar 2019 - 20:20 #2
Jeg har indsat et link herunder til et program der muliggør "dual boot" dvs. to styresystemer på samme PC, men på hver sin SSD eller HDD.
Har selv tidligere brugt dette program med Windows 7 og Windows 8, og det virkede rigtig godt.

https://www.techspot.com/downloads/3112-easybcd.html
Avatar billede amddurin Juniormester
09. januar 2019 - 21:16 #3
CRKrogh - Jeg regner med at den blev slettet ved formatering af C-drevet...

ErikHg - Det må jeg prøve senere

Mener at det skulle være muligt at få Windows til at lave en ny boot-manager på C drevet?
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. januar 2019 - 13:14 #4
Mange PCer giver mulighed for at vælge det ønskede drev i BIOS - ikke helt optimallt - men en hurtig løsning.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. januar 2019 - 14:56 #5
Dette kan forhåbentlig hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=qE9YjsHol2I
Avatar billede amddurin Juniormester
11. januar 2019 - 20:56 #6
Metode 2 i YouTube videoen fik det til at virke...

EasyBCD virker til at være et godt værktøj, det kan jeg prøve på et tidspunkt...
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. januar 2019 - 21:45 #7
Det er nemlig godt :-)