Avatar billede Mad Mester
17. december 2018 - 15:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bekræftelse kode php javascript mysqli på slet ordre

Hej er der nogen der gider vise mig hvordan jeg sætter javascript bekræftelse i min php kode så før ordre bliver slettet så skal det bekræftes så man ikke slettet forkert, koden ser sådan her ud

[code]
while ($order = $q->fetch_assoc()) {
    echo '<tr>';
    echo "<td>";
    echo "<a class='glyphicon glyphicon-trash' href='RemoveOrder.php?OrderID={$order['OrderID']}'>&nbsp;</a>&nbsp;";
    echo "<a href=\"OrderDetails.php?OrderID={$order['OrderID']}\">{$order['FirstName']} {$order['LastName']}</a></td>\n";
    echo "<td>{$order['OrderDate']}</td>";
    echo '</tr>';
[/code]

På forhånd tak.
Avatar billede Slater Ekspert
17. december 2018 - 15:07 #1
Den letteste måde er at tilføje
onclick="return confirm('Er du sikker?');"
til dine links

Når du echo'er dem ud i PHP sådan, vil det så se ud som:

echo "<a class='glyphicon glyphicon-trash' href='RemoveOrder.php?OrderID={$order['OrderID']}' onclick=\"return confirm('Er du sikker?');\">&nbsp;</a>&nbsp;";
Avatar billede Mad Mester
17. december 2018 - 15:19 #2
Tusind tak det virker , hvis du gider må du godt forklare mig hvorfor \ / mellem texten
Avatar billede Slater Ekspert
17. december 2018 - 15:25 #3
\ er en såkaldt escape character, der gør at hvis det næste forekommende tegn har en speciel betydning (f.eks. " som starter og stopper strenge), så vil det i stedet blive behandlet som et helt almindeligt tegn.

Hvis du f.eks. siger:

echo "Bent sagde "godnat" og sov";

så får du en syntaksfejl, fordi anførselstegnene omkring godnat afslutter strengen og begynder den igen bagefter, så ordet godnat bliver opfattet som et PHP keyword som ikke findes.

Skriver du i stedet

echo "Bent sagde \"godnat\" og sov";

Så gør de \ at anførselstegnet efter bliver opfattet som et helt almindeligt anførselstegn, og ikke et specielt tegn der definerer sætninger i PHP. Skråstregen bliver ikke udskrevet, men anførselstegnet efter gør - hvilket det normalt ikke ville.