Avatar billede lonmat Juniormester
29. november 2018 - 10:56 Der er 3 kommentarer

Sortering med fire niveauer giver "Run time Error 1004"

Hej,

Jeg har en liste som jeg ønsker at sortere i 4 niveauer med VBA. Det går fint med følgende kode for 3 niveauer, men når jeg lægger det 4. niveau ind får jeg "run time Error 1004" når jeg kører makroen.

Nogen bud hvordan jeg får 4. niveau ind??

Kode for 3 niveauer som virker:

Sub sortering()
slut = ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
If ActiveSheet.Name <> "Prisændringer" Then

ActiveSheet.Range("A1:x" & slut & "").Sort Key1:=Range("A1"), Key2:=Range("B1"), Key3:=Range("S1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlYes, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom

End If
End Sub
Avatar billede finb Ekspert
29. november 2018 - 11:01 #1
Utestet:

Sub sortering()
slut = ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
If ActiveSheet.Name <> "Prisændringer" Then

ActiveSheet.Range("A1:x" & slut & "").Sort Key1:=Range("A1"), Key2:=Range("B1"), Key3:=Range("S1"),
Order1:=xlAscending, Header:=xlYes, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom

'' rem: kør 1 tur mere:

ActiveSheet.Range("A1:x" & slut & "").Sort Key1:=Range("ØnsketCelle"),
Order1:=xlAscending, Header:=xlYes, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom

End If
End Sub
Avatar billede lonmat Juniormester
29. november 2018 - 11:29 #2
Det duer ikke, den erstatter bare sorteringen med de tre niveauer, og sorterer alle data udelukkende efter den nye kolonne....
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
29. november 2018 - 18:14 #3
måske denne side kan hjælpe
https://trumpexcel.com/sort-data-vba/

Jan