Avatar billede joen Nybegynder
21. januar 2000 - 16:48 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

ODBC med MS ACCESS

Jeg har en MS ACCESS database(*.mdb)
som skal indlæses, det gør jeg ved hjælp af ODBC, problemet er at de dato felter jeg hiver ud ikke er 2000 kompatible(databasen er fra access 2000, og databasen husker at posterne er fra 2000, men når jeg i min TTable
tager:

DataSet.Fields.Fields[0].AsDateTime;

så er den med et sat til år 00 istedet for 2000.

Hvordan rettes fejlen... (den rigtige måde ikke noget med bare at ligge 2000 til.)

Er der et patch eller er der noget man skal skrive et eller andet sted.

Avatar billede sjensen Nybegynder
21. januar 2000 - 18:32 #1
sæt

shortdateformat := 'dd-mm-yyyy'; i starten af programmet

sjensen
Avatar billede sjensen Nybegynder
21. januar 2000 - 18:35 #2
Eller du kan gå ind i kontrol panel, internationale og sætte shortdateformat til samme opbygning. Så vil det gælde for alle dine windows programmer, samt alle windows egne.

Men sætter du det i programmet gælder det også når programmet køres på en pc hvor shortdateformat i kontrol panel IKKE er sat, så det er altid bedre at være sikker.

sjensen
Avatar billede blackthorne Nybegynder
24. januar 2000 - 15:38 #3
endvidere kan du sætte det i Dataset.Fields.Field[0].DateFormat = dd-mm-yyyy' både runtime eller designtime, med persistente felter (Felter i datasettet)
Avatar billede joen Nybegynder
07. marts 2000 - 09:35 #4
Undskyld den lange response tid, jeg havde løst problemet selv...

Men da jeg ikke havde selv havde svaret går point'ne selfølgelig til jer.