Hente excel filer fra bestemte mail adresser
Hej CWJeg tænkte på om det var muligt at lave en kode der gør følgende:
Der er 2 sheets.
Sheet1 indeholder et spørgeskema ala følgende:
A1=Navn B1=Køn C1=Alder D1=Hobby E1=Arbejde
A2=
A3=
Sheet 2 indeholder en mailadresse og en række navne.
Jeg modtager en mail i min mailboks med en excel fil, hvor en mailadresse der indgår på sheet 2 har svaret og angivet sit køn, alder, hobby og arbejde.
(Det skal siges at alle mails der er i indboksen er relateret til opgaven, så alle mails har en excelfil med et svarark).
Jeg har tænkt på følgende muligheder:
1. Lave en kode der loop'er mails igennem og hvis den finder en mail - adresse der indgår på sheet2, så downloader den excel filen, tager anden række hvor svaret står i og kopierer det ind i første ledige række i sheet1 og lukker excelfilen fra afsenderen. Ud over svaret skal afsenderens mail skrives først i den tlhørende række.
2. Oprette en mappe der gemmer alle excelfiler fra Indboksen, med filnavn svarende til mailadressen af afsenderen. Så kan det måske laves således at hvis den finder mailadressen i sheet2 så åbnes excelfilen med det mailadresse - navn, hvorefter række 2 indsættes på første ledige række i sheet1.
Jeg har selv prøvet med fremgangsmåde 2. Hvor jeg har en kode der kan gemme filerne fra alle mails i indboksen i en bestemt mappe, men det er også det...