Avatar billede benthe-b Juniormester
13. oktober 2018 - 13:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

gem excel ark uden at overskrive eksisterende

Jeg har et excel ark, hvor der er flere bruger der har adgang til, brugerne skal dagligt lave indtastninger, men når de gemmer tastningerne, må de ikke overskrive de forrige. da disse indtastninger skal samles og gemmes, jeg har brug for at se tilbage på alle tastningerne
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 13:24 #1
Vil sige at alle brugere åbner den samme master fil, og så skal gemme deres indtastning manuelt bagefer uden master bliver overskrevet?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 13:38 #2
Fik selv for en del år siden da jeg skrev fakturaer ud hjælp med en gem som opgave hvor man tildelete en knap på arket man kunne trykke på og alt efter hvordan der var indtastet, så blev data gemt forskellige steder.
Tråd er her som inspiration:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/917455
Avatar billede benthe-b Juniormester
13. oktober 2018 - 15:17 #3
det er ca. 30 forskellige personer der skal gemme deres informationer, og ikke alle er lige gode til computer, så det skal gøres meget enkelt. helst så der automatisk gemmes, når der trykkes på diskette ikonet
Avatar billede benthe-b Juniormester
13. oktober 2018 - 15:26 #4
og hvis dato og tid på hvornår  indtastningerne er gemt fremkommer ville det bare være SUPER ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 16:08 #5
Ved ikke om det kan laves så den gemmer det sted du vil have det med dato og tid ved at trykke på diskette ikon, som jo er knappen for gem i programmet.
Jeg ved ikke om man kan om programmere den knap til noget andet end det den udfører.
Så meget indblik har jeg ikke i Excel programmet. I min faktura skabelon havde jeg en fysisk knap sat lige uden for udskrift området i fakturaen der hed "gem som". og alt efter hvordan der var indtastet i denne, så blev det gemt to steder.
Du skal nok beskrive lidt mere om hvordan dit arket er opbygget så dem der er rigtig gode til Excel kan få dig i mål. Held og lykke.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 16:10 #6
Som standard kan man jo altid se hvornår en fil er gemt, så det er ikke et problem. Skal der andre kriterier på må du oplyse om dem :-)
Avatar billede benthe-b Juniormester
13. oktober 2018 - 16:55 #7
jeg har
bluser
bukser
jakker
osv

en anden celle dato

vil så gerne have mulighed for at se hvad der er solgt på hvilket skift dag-aften-nat
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 16:58 #8
Håber det er nok for at de kan hjælpe dig :-)
Avatar billede benthe-b Juniormester
14. oktober 2018 - 07:55 #9
Hvis nogen kan hjælpe, bare så man bruger cellen med dato og skift (skift er en rulleliste. Dag-aften-nat) som styre hvad arket skal hedde når det skal gemmes
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 08:51 #10
Prøv lige og lad den køre i et par dage endnu. Kommer der ikke hjælp så luk tråden ned igen hvor du lukker med en af dine egne kommentarer. Lav en henvisning i den nye friske tråd til denne og fortæl at det er en fortsættelse af den gamle tråd. Så er der måske en bedre mulighed for der komme en og hjælper dig. :-)
Fra nu af observerer jeg i tråden. Vil gerne selv prøve at lære lidt mere om Excel :-)
Avatar billede benthe-b Juniormester
14. oktober 2018 - 14:10 #11
jeg har fundet ud af koderne til at gemme. nu kommer der bare en fejl meddelse hvergang jeg gemmer
"nogel celler indeholder betinget formateringer, hvorindstillingen `Stop, hvis den er sand´ikke er valgt
dette er en rulleliste ned farve.
hvordan undgår jeg denne
Avatar billede Butterfly Ekspert
17. oktober 2018 - 12:53 #12
Du kan lave en hjælpefane som opdateres hver gang arket bliver gemt. På denne hjælpefane skal du tage en kopi af kolonnen med salg og hvem der har gemt arket. Skal flere kunne arbejde i arket samtidig?
Avatar billede benthe-b Juniormester
21. oktober 2018 - 16:28 #13
det er oppe at køre takker for at i forsøgte at hjælpe
Avatar billede benthe-b Juniormester
21. oktober 2018 - 16:41 #14
min løsning D8  dato  og O2 er produkt O3 er sælger

Private Sub CommandButton1_Click()
Dim Path As String
Dim FileName1 As String
Dim FileName2 As String
Dim FileName3 As String
Path = "C:\forbrug\"
FileName1 = Range("D8")
FileName2 = Range("O2")
FileName3 = Range("O3")
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=Path & FileName1 & "-" & FileName2 & "-" & FileName3 & ".xlsm", FileFormat:=52

End Sub