Avatar billede sjoller Nybegynder
26. august 2001 - 19:10 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

tre and kriterier

Jeg ønsker at lave et udtræk fra en MySQL db der ser ud som følger, men det virker ikke. Er der nogle der kan hjælpe mig med at omskrive den til noget der virker?

\"SELECT * FROM order WHERE ord_user = \"& user_id &\" and ord_status = 1 and ord_product = \"& pro_id &\"\"
Avatar billede sjoller Nybegynder
26. august 2001 - 19:23 #1
Er der virkelig ingen syndere online der kan svare på dette simple SQL question på en højhellig søndag ?
Avatar billede nebula Nybegynder
26. august 2001 - 19:54 #2
sure.

\"SELECT * FROM order WHERE ord_user = \'& user_id &\' and ord_status = 1 and ord_product = \'& pro_id &\'\"
Avatar billede sjoller Nybegynder
26. august 2001 - 19:59 #3
nebula >>

Ok, den ser jo sådan her ud, men det bliver syntaksen jo ikke bedre af...

\"SELECT * FROM order WHERE ord_user = \"& user_id &\" and ord_status = 1 and ord_product = \"& pro_id &\"
Avatar billede sjoller Nybegynder
26. august 2001 - 20:00 #4
Det er jo tale om variabler som derfor nødvendigvis er \"pakket\" ind i \"\"
Avatar billede sjoller Nybegynder
26. august 2001 - 20:01 #5
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80040e09\'

[TCX][MyODBC]You have an error in your SQL syntax near \'order WHERE ord_user = 4 and ord_status = 1 and ord_product = 17\' at line 1
Avatar billede sjoller Nybegynder
26. august 2001 - 20:02 #6
order er jo et reserveret ord...... :-) dohhh
Avatar billede nebula Nybegynder
26. august 2001 - 20:04 #7
ah, jamen så skal det ser sådan her ud:

SELECT * FROM order WHERE ord_user = \'\"& user_id &\"\' and ord_status = 1 and ord_product = \'\"& pro_id & \"\'\"

Avatar billede sjoller Nybegynder
26. august 2001 - 20:11 #8
jeg behøver slet ikke de der dimmere \'.

Eftersom jeg selv har klaret den synes jeg ikke du skal have nogle pts, medmindre du har godt ord for de der plinger \' ?

PS. Apostrof tæller ikke med...

:-)
Avatar billede nebula Nybegynder
26. august 2001 - 20:19 #9
de der \"dimmere\" er en SQL-tekst. Og du behøver dem ligeså snart din SQL streng indeholde tekst og ikke numre. som f.eks. \"SELECT * FROM tabel1 WHERE min_streng = \'hopla eller is\' OR min_streng LIKE \'toast med mere\' prøv engang uden de \"dimmere\".
Avatar billede sjoller Nybegynder
26. august 2001 - 20:32 #10
I know, men har du et godt ord for dem... ?
Avatar billede sjoller Nybegynder
26. august 2001 - 20:32 #11
:-D
Avatar billede sjoller Nybegynder
26. august 2001 - 21:31 #12
Anyway... jeg synes retfærdigt ville være at dele.... hermed 30 points til dig... :-)

Ellers mange tak for hjælpen...