Avatar billede holyfield Nybegynder
26. august 2001 - 16:46 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Noice Control!

Hejsa.

Jeg går og overjever kraftigt at anskaffe mig et Noice Control Kabinet, men er det pengene værd?

Hvad er godt hvad er skidt, er det virkelig så lydløst som de påstår?

Er der nogen der er de heldige ejere af et noice control kabinet?

regards
/holyfield

Avatar billede a_hyltoft Nybegynder
26. august 2001 - 16:50 #1
Jeg er ikke ejere af et sådant.
Men ved dog lidt om sagen. Det er rigtig det de siger det er meget stille men jeg menere at det er for dyrt i forhold til hvor stille f.x. et Aopen kabinnet er.
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 16:53 #2
Det er før blevet diskuteret hvordan man laver sit kabinet mere støjfrit, så hvis du skimter spørgsmålene igennem / selv opretter et, så kan du let få et kabinet der er bedre end et NC kabinet.

Forresten, hvis din pc skal være helt lydløs, så køb de helt nye Fujitsu harddiske.
Det er harddiskene der larmer mest i en pc, og de her harddiske er de mest støjsvage til dd.
Avatar billede a_hyltoft Nybegynder
26. august 2001 - 16:57 #3
Dog ikke helt rigtigt...Seagate\'s nye Barracuda IV er de mest støjsvage de kan ikke høres af det menneskelige øre fordi de køre på frekvenser under vores øre.
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 16:58 #4
Er du helt sikker hyltoft?
Avatar billede a_hyltoft Nybegynder
26. august 2001 - 16:59 #5
jeps
Avatar billede holyfield Nybegynder
26. august 2001 - 17:04 #6
well jeg gider ikke ligge og rode med måtter osv for at lave mit eget kabinet, det har jeg sgu for travlt til :)

Mht lydløse Hd\'s så er IBM 60GXP også MEGET lydløs.

Er intresseret i at høre fra nogle der HAR et NC kabinet :)
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
26. august 2001 - 17:04 #7
Jeg har været den heldige ejer af et NC kabinet. jeg synes det virker fint. Det eneste minus er, at det bliver meget varmet inde i kabinettet, pga. næsten alle huller er lukket til med en slags støjdæmpende måtte.
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 17:04 #8
Takker for points :)
Avatar billede holyfield Nybegynder
26. august 2001 - 17:07 #9
LOL faktisk så skulle du ikke have haft dem *G*

Lavede lige en brøler *G*
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. august 2001 - 17:17 #10
Så er bbs vel ærlig ;)
Avatar billede bbs Nybegynder
26. august 2001 - 17:19 #11
:)
Avatar billede tumben Novice
26. august 2001 - 22:24 #12
Jeg har et Noise Control kabinet..det er rigtigt godt.
et BIG ..med en 330 wats strømforsyning, dæmpningsmåtter,harddiskophæng og alt det der..
styg pris ...ca 3300kr...men det ER pengene værd..og jeg skal aldrig have andet /tumben
www.webconsult.dk
Avatar billede tumben Novice
26. august 2001 - 22:29 #13
hov ..jeg mente en XXL Super pakke /tumben
Avatar billede holyfield Nybegynder
26. august 2001 - 23:34 #14
1000 tak for svaret  Tumben :)

Jeg går efter det :)
Avatar billede tumben Novice
26. august 2001 - 23:46 #15
Det er tungt som et hus..ca 13 kilo...det kan jeg godt li
sørg for at køb en 330 watts strømforsyning...for du får vel proppet alt muligt ind i det...og så er det for lidt med den \"defaulte\".
der er plads i det kabinet...jeg har 3 CDér og 2 harddiske siddene..og der kan stadig være mere.
(og så brækker den ikke ned..fordi der er power nok

mht temperaturen så har jeg ikke nogen problemer overhovedet ...
Avatar billede tumben Novice
26. august 2001 - 23:50 #16
DET eneste åndsvage ved den model er at den låge der kan skydes op foran alle CD slots´ne...hvis den er oppe og en eller anden trykker på ejectknappen i softwaren ...så skydes cdén ud i lågen ...ikke smart...men jeg er aldrig kommet til det..det er til at leve med !!!
Avatar billede tumben Novice
26. august 2001 - 23:52 #17
OG husk den nok ikke endnu er P4 kompatibel..strømforsyningen er ...men ikke kabinettet
(sorry for alle kommentarene men jeg er lidt glemsom idag)
Avatar billede holyfield Nybegynder
27. august 2001 - 00:25 #18
Men har du også det kabinet hvor der sidder en cirkulationsblæser foroven? SUPER XXL PAKKEN?

Jeg skal have 5 Hd\'s i + 2x cdrom drev..... men ham fra NC sagde at den 300watt der følger med burde være nok?
Avatar billede ricky Nybegynder
27. august 2001 - 01:48 #19
holyfield>> personligt blev jeg enormt skuffet over Noise Controls kabinet & PSU. For ja det er lidt mere støjsvagt end andre - men støjen er der stadig - og i løbet af meget kort tid har du vænnet dig til den - og så har du et nyt problem - fordi at nu hører du støjen på en anden måde - men du hører stadig støjen...
- desuden skodperformer maskinen - da der bliver ret varmt derinde...

Hvis jeg var dig ville jeg vente 1 måned eller 2 - for så kommer der et væskekølesystem i aluminium - der er 100% lydløst (tro mig - jeg har hørt det - eller rettere... ikke hørt det). pris ca. 2.000,- alt inkl. og det vel at mærke også inkl. køling af CPU/PSU/GPU samt chipset.

Jeg har personligt kørt test på samme og 1Ghz PIII ved 100% belastning i 24 timer kom ikke på noget tidspunkt over 65 grader på CPU\'en. Samtidigt var systemtemperaturen mere eller mindre 40 grader hele vejen igennem... Normal driftstemp. for CPU\'en er 32-35 grader.

Desuden er der altså også køling for GPU - hvilket Noise Control (eller andre) overhovedet ikke tager hensyn til... og jeg ville godt se hvad der sker hvis man f.eks. smider et GeForce3 kort i Noise Control maskinen...

Hvis det har interesse skal jeg smide en URL indenfor et par dage...
Avatar billede tumben Novice
27. august 2001 - 10:28 #20
Ja jeg har en gummiophængt  TOTAL lydløs blæser der sidder foroven....+ den blæser der sidder i strømforsyningen.....300 watt ville jeg ikke nøjes med ...men det er nok en trossag...det der med varmen ...med så mange HD ..så køb deres kølede harddiskophæng /tumben
Avatar billede tumben Novice
27. august 2001 - 10:31 #21
Ps ..hvis du spiller et eller andet spil i 15 timer om dagen...kan det da godt være at kabinettet bliver varmt..jeg spiller ikke så ...det ved jeg ikke .. /Tumben
Avatar billede holyfield Nybegynder
27. august 2001 - 11:50 #22
Ricky--->  Du kan få 3 extra blæsere i NC kabinettet, så der burde da ikke blive for varmt derinde  se her.

http://asp.webconsult.dk/vareinfo.asp?VareID=35

Men du må meget gerne poste det link du snakkede om.
Avatar billede ricky Nybegynder
27. august 2001 - 12:54 #23
holyfield>> korrekt - men en blæser vil umiddelbart altid larme i et kabinet - d.v.s. ikke nødvendigvis blæseren - men den luft som den genererer mod metal eller andet...

Jeg siger bare... at jeg ikke deler tumben\'s opfattelse vedr. at Noise Control skulle være lydløse og at jeg blev skuffet over deres produkter... både m.h.t. støj, varme og ikke mindst design (kønt er det ihvertfald ikke) og at jeg mener at der kommer en væsentlig bedre løsning.
Avatar billede tumben Novice
27. august 2001 - 13:30 #24
...der er ikkke meget metal i et NC kabinet der ikke er dækket af dæmpningsmåtter...men det er da rigtig at man kan høre det..det er \"dybfrekvent\"  men det er meget meget lidt, og man skal nogen gange sikre sig at den overhovedet er tændt.
Grimt...???det kan du ikke mene...men ok smag og behag kan ikke diskuteres.
Det er klart at hvis du vil have et teenagerkabinet...med horn og gesvejsninger så er NC ikke kabinettet for dig..!!
Avatar billede ricky Nybegynder
27. august 2001 - 13:42 #25
:-)
Avatar billede dgj Nybegynder
27. august 2001 - 21:14 #26
Hardinfo havde på et tidspunkt en anorce

www.hardinfo.dk find en email og spørg om de har den liggene et sted.
Avatar billede ricky Nybegynder
27. august 2001 - 22:08 #27
dgj>> øhh... undskyld... men hvad er en anorce ???
Avatar billede bbs Nybegynder
27. august 2001 - 22:58 #28
annonce tror jeg ..
Avatar billede ricky Nybegynder
28. august 2001 - 08:44 #29
bbs>> ja sikkert nok - men skulle man spørge et website om nogle tidligere annoncer de har liggende ?