Excel amatør søger hjælp til macro!
Jeg arbejder for et firma som tager på messer et par gange om året, vi har tidligere haft ordre-sedler med, som vi skriver på.Men jeg vil gerne gøre det lidt nemmere for vores sælgere, og har derfor fået den gode ide at bruge vores prisliste, som allerede er et Excel-ark, hvor alt relevant info er skrevet ind.
Ark'et består af 9 Kolonner, med "Varenr", "EANnr", "Varenavn", "Størrelse", "Kolli", "Netto Pris", "Vejl. Pris"
Den første og den sidste kolonne er tomme
Ark'et er på 450 rækker
Mit problem er at hvis en kunde kun skal have 5 forskellige produkter, så skal jeg markere de rækker hvor produktet er, og kun udskrive de enklte. Men det er noget roderi og ikke en god løsning..
Jeg har derfor kunne læse mig frem til at Macro'er er vejen frem, så jeg har været ude og hente en på nettet som skulle kunne gøre det jeg leder efter
Den er her
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'Updateby Extendoffice 20160913
Dim xRg As Range
Application.ScreenUpdating = False
For Each xRg In Range("J7:J450")
If xRg.Value = "" Then
xRg.EntireRow.Hidden = True
Else
xRg.EntireRow.Hidden = False
End If
Next xRg
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Problemet er, at så snart jeg skriver en værdi ind i kolonne J så forsvinder alt andet..
I princippet fungere macro'en fint, vil bare gerne have JEG skal aktivere den, og ikke at den gør det automatisk. Men da jeg er mega amatør aner jeg ikke hvordan jeg ændre det!
Håber der er en venlig sjæl som kan forstå mig, og gider hjælpe :D
Venlig Hilsen Jonas