Avatar billede xzxzx Nybegynder
26. august 2001 - 15:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Krypteret musik?

Hey...

Jeg er igang med et program der kan splitte en MP3 fil op i mindre filer (og så samle dem igen).

Når jeg åbner MP3 filen i wordpad, bliver krypteret. Når jeg så gemmer den igen er der keine lyd tilbage igen.
Jeg gør sådan her for at få udrydet alle misforståelser:

1). Åbner en *.mp3 fil i wordpad.
2). Så gemmer jeg den igen som en ny mp3 fil.

Men den nye mp3 fil virker ikke (sikkert fordi den er krypteret :-(.

Altså hvordan kan jeg åbne en mp3 fil uden den bliver krypteret?

Kan i komme med en kode til VB 6.0?
Men er det i det hele taget lovligt?

// Casper S ~ www.enter-s.dk
Avatar billede hejgaard Nybegynder
27. august 2001 - 21:20 #1
Wordpad kan ikke gemme binær kode. Der skal du bruge Get til at hente data og Put til at gemme det.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
28. august 2001 - 18:40 #2
Kan du komme med et eksempel i Vb 6.0 (er ikke liiiige den bedste :-) ).

Noget ligende det her?

Dim fil as string
\'fil = en inputting

Get fil

Jeg er ikke specilat god til det :)...
Avatar billede xzxzx Nybegynder
22. september 2001 - 20:20 #3
*æv*
Avatar billede cellaneous Nybegynder
23. september 2001 - 11:24 #4
æhmn jeg er ikke helt sikker på hvad du vil, men hejgaard foreslår vist du skal bruge det her med binære filer:

Creating Custom Binary Resource Files
http://rookscape.com/vbgaming/tutS.php

Handling Files in Visual Basic
Binary File Mode
http://www.vb-world.net/articles/openstatement/index5.html

Binary (Data) Files
http://www.vbinformation.com/tut-file.htm
Avatar billede hejgaard Nybegynder
23. september 2001 - 13:06 #5
Casper S, da jeg først svarede på spørgsmålet, satte jeg mig ned og lavede en lille app i VB6, der først splitter en fil og i x antal filer, og så sammensætter del-filerne til en fil. Hvis du poster din email adresse, kan jeg lige sende den til dig.

...og til dit spørgsmål om det i det hele taget er lovligt, så er det jo ikke lovligt at kopiere musik fra digital til digital (fra analog til digital er i orden), så det er vel heller ikke lovligt at splitte en mp3-fil op i små filer og sammensætte dem til en ny fil.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
23. september 2001 - 13:09 #6
casper.s@tdcadsl.dk - hvis det virker, for du et spm. til 80point.
Avatar billede hejgaard Nybegynder
23. september 2001 - 13:11 #7
Zipper det lige, og så er det på vej.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
23. september 2001 - 13:14 #8
Okay
Avatar billede xzxzx Nybegynder
23. september 2001 - 13:34 #9
Avatar billede cellaneous Nybegynder
23. september 2001 - 17:14 #10
om det er lovligt? tja jeg kan jo indtale en masse nonsens i min mikrofon og gemme som en mp3 fil og splitte den op alt det jeg orker :-) så længe jeg selv har rettighederne er det lovligt. jeg har faktisk også moret mig med at brænde nogle af mine egne filer som wav til en cd så de kunne spilles i stereoanlægget - det er bare en moderne form for lydbånd, helt lovligt.

et andet eksempel, jeg har selv indtalt lyde til spil jeg har fremstillet (og tvunget en mere musikkyndig veninde til at klimpre på et keyboard for at fremstille musik engang).