Avatar billede KFJ1972 Juniormester
15. maj 2018 - 10:23 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Konvertering af table fra TIMESTAMP til DATETIME

Hejsa,

Jeg er stødt på et hovedbrud. Er der nogle som har et bud på hvordan jeg konverterer en table i MySQL fra TIMESTAMP (fx: 1526363049) til DATETIME (fx: 2018-05-15 05:44:09).

Sidder og prøver at migrere data fra et andet CMS til WordPress.

Jeg har forsøgt mig frem siden i går, dog uden noget held. Jeg har læst https://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/date-and-time-functions.html#function_from-unixtime men har desværre ikke haft held/evner til at løse problemet endnu.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. maj 2018 - 11:01 #1
Nu ved jeg ikke hvor meget data du har i tabellen, men ellers opret en ny kolonne og smid det over i den via PHP eller lignende.
Avatar billede KFJ1972 Juniormester
15. maj 2018 - 11:24 #2
Har ca. 250.000 poster :-(
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. maj 2018 - 11:35 #3
Det er ikke noget problem, tager ikke lang tid.

1. Ny tempkolonne i datetime-format
2. PHP-script der konverterer fra timestamp til datetime og smider ind i tempkolonne
3. Töm din timestampkolonne og konverter den til datetime
4. Flyt fra tempkolonne til din (nu gamle) datetimekolonne

3 og 4 behöver du kun hvis du ikke kan leve med den nye kolonne
Avatar billede Rune1983 Ekspert
15. maj 2018 - 11:37 #4
Har lige prøvet at konverte til datetime for dit eksempel "1526363049". Jeg gjorde sådan. Det giver i hvert fald et datetime format. Se SQL nedenfor.
Vil anbefale du opretter en ny kolonne i tabellen som du gemmer i. Så kan du sammenligne de to kolonner bagefter.

UPDATE `Tabel_Der_Skal_Rettes` SET `ny_kolonne`=FROM_UNIXTIME(`kolonne_fra_format`)
Avatar billede KFJ1972 Juniormester
15. maj 2018 - 16:29 #5
Det hjalp mig gevaldigt :-)

Jeg fik løst det med følgende:

ALTER TABLE db_posts ADD COLUMN ny_kolonne DATETIME;
UPDATE db_posts SET ny_kolonne=FROM_UNIXTIME(gammel_kolonne)
ALTER TABLE db_posts DROP COLUMN gammel_kolonne;

Jeg er superglad for hjælpen og jeg værdsætter det højt at man kan trække på lidt hjælp herinde af og til :-)

Du og alle andre må have en rigtig god dag :-)