Avatar billede Fabian Lehmann Praktikant
07. april 2018 - 11:32 Der er 7 kommentarer

Passer disse PC dele?

Hej alle,
jeg skriver her fordi jeg er usikker på om de CORE parts jeg har udvalgt til en gamer PC passer sammen.

Det jeg genbruger:
Kabinet - Corsair Obsidian Series 900D
Grafikkort - Nvidia 980 GTX

Det jeg vil købe:
Processor - Intel Core i7 8700K  LGA1151 Socket (6 kerner)
Bundkort - MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC LGA1151 Socket Mini ITX

er der nogen der ved om den processor, bundkort og grafikkort kan spille sammen. Eller om det vil give problemer, i så fald hvordan ser jeg at delene passer sammen i en PC når man byger den fra bunden. Hvad er det jeg skal kigge efter?

Mvh
Fabian
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2018 - 12:09 #1
cpu skal passe til bundkort, det gør den her, socket 1151

du har glemt ram.
det skal passe til bundkort, og helst ku udnyttes 100% (det kommer an på bundkort og cpu)

hvad ram har du ?
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2018 - 12:11 #2
ram skal være DDR4, en af de typer som står her:
https://www.msi.com/Motherboard/Z370I-GAMING-PRO-CARBON-AC/Specification
Avatar billede milter Ekspert
07. april 2018 - 15:19 #3
Jeg undrer mig ldt over, at du vil have et Mini-ITX bundkort i et kabinet som det?
Avatar billede Ronnibom2 Novice
07. april 2018 - 15:33 #4
https://pcpartpicker.com/list/LqPjyX - dit build.
Her kommer der kun 1 fejl op, og det er at CPU ikke har en blæser.
Avatar billede Fabian Lehmann Praktikant
07. april 2018 - 20:27 #5
Sidwave:
Vil det sige man altid skal kigge på socket infoen for at se om bundkort og processor kan spille sammen?
Jeg har DDR4

Milter:
det er en fejl, jeg mente "MSI Z370 Gaming M5 LGA1151 Socket ATX"
https://www.dustinhome.dk/product/5011043593/z370-gaming-m5

Ronnibom2:
Min plan var at bibeholde mine 4 blæsere og evt. tilføje vandkøling hvis jeg føler det er nødvendigt, tror du at det løser det problem?
Avatar billede milter Ekspert
07. april 2018 - 20:48 #6
Kølere på kabinettet er ligeglade med, hvad hardware du putter i det. Hvad angår køler til  CPU, så er der forskelle fra CPU til CPU og de kølere, som er specielt byggede til dem. Vandkølede systemer har deres helt egne krav.

Og ja, både bundkort, CPU, kølesystem og RAM skal "spille sammen".
Avatar billede Fabian Lehmann Praktikant
12. april 2018 - 22:58 #7
Tak for input,
Så har jeg vist besluttet mig for et køb.
Jeg køber en anbefalet køler med til CPU'en ;)