Avatar billede peterswin Nybegynder
26. august 2001 - 00:21 Der er 5 kommentarer

Gratis gæstebog

Okey, jeg har et spørgsmål.

på min side har jeg et community.

jeg vil nu gerne lave sådan at man kan oprette en gratis gæstebog hvis man er medlem?
men hvordan gøres det?

PS: nu er jeg ny her på eksperten, så sig til vis 150 point er for lidt.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. august 2001 - 00:27 #1
Tja du kunne jo starte et sted, fra starten og begynde at programmere dette... Og så kom med de spørgsmål du nu har
Avatar billede jiggypoof Nybegynder
26. august 2001 - 00:28 #2
peterswin skriv lige til mig på icq 127803764
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. august 2001 - 00:30 #3
spørgsmål skal holdes på eksperten...
Avatar billede zoidberg Nybegynder
26. august 2001 - 00:30 #4
Hmm... 150 point er nok nærmere for meget medmindre du vil have lavet det hele...

Du kan jo lave en database med alle meddelelserne og et felt der hedder userid eller sådan noget, på siden hvor beskederne skal vises laver du så noget a la

select * from messages where userid = request(\"id\")
Avatar billede peterswin Nybegynder
26. august 2001 - 00:34 #5
jeg har et community som er i brug.
og jeg har downloadet en gæstebog og omskrevet den sådan som jeg vil have den.

mit problem ligger bare i.
hvis jeg nu skulle lave noget simpelt, som en counter.
så ville jeg bare lægge den sammen med brugerens profil, men hvordan gør jeg med en gæstebog, den kræver jo en hel tabel for sig selv, hvor counteren kun kræver en lille plads i en kolone?