Avatar billede prowler Nybegynder
25. august 2001 - 22:09 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Multimedie Animator m.m.

Er her nogen der ved hvor jeg kan tage uddannelsen som multimedie animator? Eller en anden form for uddannelse?  Den der kan give mig den bedste henvisning til en hjemmeside får 100 point lige ned i lommen!

Husk alle former for 3d relaterede uddannelser har min interesse!
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
25. august 2001 - 22:19 #1
Der er ingen uddannelse i DK der udelukkende uddanner dig i 3D, men flere der \"snuser\" til det - fx Digital Media der er en 3 årig uddannelse hvor brugen af 3ds max indgår .

Der er flere der har diskuteret det her:
http://www.3dmaxer.dk/forum/search.asp?mode=DoIt

I udlandet kan du måske finde nogen her:
http://www.pixar.com/recruiting/list-of-schools.html
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. august 2001 - 22:25 #2
Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. august 2001 - 00:12 #3
Well, som 3dmaxer fyren siger, så er der 3 tekniske skoler i landet som tilbyder Digital Animator/Integrator uddannelsen, men så vidt jeg er informeret, så er det teknisk skole i Aalborg, som gør det mest i 3D... Her får man undervisning i både 3D Studio MAX, og senere Maya også. (de har vist også et par eksemplarer af SoftImage liggende).

De to andre skoler som tilbyder uddannelsen ligger i Odense og Roskilde...

http://www.aats.dk / http://www.digitalmedia.dk
for at se information om uddannelsen i Aalborg.
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. august 2001 - 08:17 #4
som 3dmaxer.dk siger så findes der ingen uddannelse der udelukkede beskæftigere sig med 3D Animation - Men der imod findes der et hav af universiteter i England (Husk: Du må tage din SU med!!!). Så hvis du har mod på at studere i England (det skal jeg) i ca. 3½ år - vil det være et alletiders måde at blive 3D Animator på. Hvis du vil have nærmere information så ring til The British Council i København (du skal ikke lade dig narre af at hun snakker på engelsk til dig - bare snak dansk til hende...)

TLF: 33 36 94 04

web-site:

www.britishcouncil.dk

eller sig til - jeg har allerede fået sendt information over nogle forskellige universiteter, og ved udmærkedet godt hvilken universitet jeg vælger!!!

ZeroHero
Avatar billede cheater Nybegynder
26. august 2001 - 17:30 #5
Zero > På den side du nævner, hvor finder du da noget om den udd du snakker om? - 3D Animator...

- kunne godt lige tænke mig noget info...
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. august 2001 - 22:27 #6
Dette er den direkte link til siden hvor man kan læse alt om hvordan det er at studere i Britain og hvad det indebærer:

http://www.britishcouncil.dk/education/studyinginbritain.htm

For at finde de forskellige universiteter der omhandler Computer Grafik (3D Animation) så RING til:

(mellem 12.30 til 15.30)

og fortæl hvem du er (Bare snak dansk til hende!!!) og hvad du ønsker at studere og hun vil sende dig en laaang liste med universiteter. Hvorefter du ringer til de forskellige universiteter (Snak Engelsk ;-) og beder dem om yderlige information omkring 3D Animation.

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. august 2001 - 22:33 #7
Det kan godt tage lidt tid (dage) før du har fundet det rigtige universitet som fænger dig.
Personligt søgte jeg efter et sted der tilbød 3D Animation og Programmering, og fandt en i Bournemouth der lige netop tilbød det (ikke mere, ikke mindre!!!)...

ZeroHero
Avatar billede cheater Nybegynder
26. august 2001 - 23:05 #8
kun 3D Animation og Programmering? Det lyder som om det er lige noget for mig... :)
Avatar billede cheater Nybegynder
26. august 2001 - 23:06 #9
Hvad er optagelses kravene?
- og koster det noget specielt at gå på skolen?
Avatar billede prowler Nybegynder
27. august 2001 - 13:42 #10
Jeg har undersøgt Digital Medias hjemmeside og det falder 93% i min smag :o) - jeg har spurgt til materiale på Aalborg Tekniske skole m.m.

>zerohero - jeg tænkte på om du ikke kunne finde en liste over steder man kan studere i England?

(- Måske kunne du give mig hjemmesiden på den skole hvorpå du skal gå - hvornår regner du med at starte m.m.?)
Avatar billede prowler Nybegynder
27. august 2001 - 13:44 #11
Der går nok lidt tid før pointene bliver delt ud, for jeg skal lige kigge på de forskellige muligheder først.
Avatar billede prowler Nybegynder
27. august 2001 - 13:47 #12
P.s. en afgørende faktor er om det er et kursus eller en statsstøttet skole (d.v.s. løn under skoleophold eller S.U.)
Avatar billede zerohero Nybegynder
27. august 2001 - 15:58 #13
Du kan tage den danske SU med dig overalt i EU!!!

Dette er Bournemouth University\'s hjemmeside:

www.bournemouth.ac.uk

Dette er den direkte link til Bournemouth University\'s søge-maskine.

http://courses.bournemouth.ac.uk/Courses2.asp

Find den passende uddannelse og læs alt om optagelsekrav, studie-forløb osv...

Hvis I vil have listen over Universiteter i England der uddanner 3D Animatore så RING RING RING...(Det er slet ikke flovt at tage telefonen og bruge stemmen)

(mellem 12.30 til 15.30)

TLF: 33 36 94 04

(bare snak dansk!!!)

Desuden kan I også spørge dem om specifikke spørgsmål om SU osv...

ZeroHero
Avatar billede wasted Nybegynder
30. august 2001 - 11:15 #14
Du kan nu osse tage Digital Media uddannelsen i Viborg og Grenaa!

Tjek evt. www.digit.dk
Avatar billede prowler Nybegynder
31. august 2001 - 11:42 #15
Ved du om man arbejder tilsvarende med 3ds max og Maya i Viborg?

Jeg bor i Skive og så det vil helt klart være det nemmeste, for mig at kunne blive boende i Skive og tage toget til Viborg.
Avatar billede mmmmn Nybegynder
04. september 2001 - 11:54 #16
Zerohero - Tak for din henvisning til britishcouncil m.m.

Men jeg kommer til at tænke på; er det ikke næsten umuligt at finde bolig i england? (som også er til at betale).
Hvad gør du ? Og hvad gør folk normalt som rejser til england? lejer de hovedsageligt et lille værelse? (det er vel til at få rimeligt let ik\' ?)
Avatar billede zerohero Nybegynder
04. september 2001 - 13:39 #17
Når du kommer fra udlandet for at studere i England er skolen tvunget til at reservere en plads, til dig, på deres kollege i det første år. Derefter finder man ofte sammen med nogle medstuderende og bor sammen de sidste år i eventuelt en lejelighed.
Jeg har hørt at det ikke skulle være noget problem overhovedet!!!. På nær hvis du studere i London - da det er ret dyrt at bo i London...

ZeroHero
Avatar billede mmmmn Nybegynder
04. september 2001 - 16:17 #18
Ahh..... det var ugens bedste nyhed! tak :-)