Avatar billede lizardine Nybegynder
25. august 2001 - 20:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

getDate()

Hej

Hvordan lægger man en værdi til getDate() hvis denne værdi fra starten er f.eks en varchar.

F.eks.

Declare enVaerdi Varchar(50)
Set enVaerdi = getDate()+enVaerdi

Jeg har prøvet med Cast og Convert men lige lidt hjælper det. Så hvad gør jeg forkert?

På forhånd tak :)
Avatar billede mwittrock Nybegynder
25. august 2001 - 20:54 #1
Du bruger DATEADD funktionen. For at lægge 3 dage til GETDATE gør du følgende:

DECLARE @nydato DATETIME
SET @nydato = DATEADD(d, 3, GETDATE())
PRINT @nydato

Hvis du kun har antallet af dage i en variabel af typen VARCHAR, skal du konvertere denne først:

DECLARE @nydato DATETIME
SET @nydato = DATEADD(d, CAST(\'3\' AS NUMERIC), GETDATE())
PRINT @nydato

Du kan finde de forskellige tidsintervaller, du kan bruge med DATEADD, i Books Online.
Avatar billede lizardine Nybegynder
25. august 2001 - 21:00 #2
Sejt - mange tak :)