Avatar billede Carina K Praktikant
31. januar 2018 - 15:20 Der er 2 kommentarer

Min ekstern harddisk virker ikke

Hej

Jeg købte en harddisk i 2013 ca. Og den har altid fungeret fint indtil jeg lånte den ud en dag. Det er en Verbatim model: 53072 1 TB. Den kunne både på Mac og windows men nu fungere den overhovedet ikke. Jeg har selv en mac og jeg kan se i finder at den er der men jeg kan ikke åbne den eller se indhold eller info. Heller ikke på windows computer.
Hvordan får jeg mine filer ud og over på min nye harddisk?
Er det muligt at gendanne filerne ?

Mvh
Carina
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. januar 2018 - 17:19 #1
Hvor på Windows Pc: har du søgt?
Hvis det er på Windows 10 så prøv at trykke på Windowstasten + X tasten samtidig og vælg Diskhåndtering se om den er der.
Avatar billede puren Ekspert
31. januar 2018 - 19:45 #2
kan de høre den "spinder op" når du stætter strøm til den??
    nej >> så skal du have professionel hjælp
    ja >> så er kan du måske gøre det selv MEN jo flere forsøg du selv gør, gør  det svære for teknikker i sidste end og dyre for dig,

men inden du forhøre dig hvad professionel hjælp koster så skriv ned hvad er dine date værd for dig?

personligt har jeg brugt ibas 4 gange nu (2 gange selv og 2 gange for familien) gratis test på hvad det koster at dem til at lave det.