Avatar billede wise Seniormester
25. august 2001 - 17:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

@Attachments for Embedded objekter

Hej Alle

Jeg vil i et view gerne vise om der er embedded et billede på denne post eller ej.

Jeg har prøvet med @Attachments , men den returnere 0 i alle tilfælde...
Findes der en tilsvarende for embeddede dokumenter, eller kan jeg på en anden måde få en kolonne til at vise om der er embeddede dokumenter ??
Avatar billede kmal Nybegynder
27. august 2001 - 08:46 #1
@If(@Attachments;5;0)
Avatar billede wise Seniormester
27. august 2001 - 09:58 #2
>>KMAL

Som jeg skrev \"Jeg har prøvet med @Attachments , men den returnere 0 i alle tilfælde...\"
Jeg har altså prøvet med @attachments, men den ser ikke ud til at finde embeddede dokumenter.
Den retunerer 0 om der er embeddede dokumenter eller ej...

Avatar billede roenving Novice
27. august 2001 - 12:15 #3
Jeg er bange for, at du ikke har andre muligheder end at lave en optælling når du gemmer dokumentet og så lægge resultatet ind i et skjult felt, altså i QuerySave:

Sub Querysave(Source As Notesuidocument, Continue As Variant)
dim doc as NotesDocument
dim embeds as variant

dim n as long

set doc = source.Document
set embeds = doc.EmbeddedObjects

forall e in embeds
n=n+1
end forall

doc.EmbedNo = n \'alternativt call source.FieldSetText(\"EmbedNo\", n)

End Sub

Og så kan du lave en Column-formula (for at tage højde for de dokumenter, som ikke er talt op):
@If(@IsAvailable(EmbedNo); @If(EmbedNo>0; 16; 0); 162)

hth
jes
Avatar billede wise Seniormester
27. august 2001 - 12:20 #4
Hmmm, det var det jeg frygtede :-(
Æv æv.
Det er sjovt man kan se den ene type men ikke den anden.
Jeg fandt et sted i hjælpen hvor de bare stod anført som forskelige typer attachments...
Avatar billede roenving Novice
27. august 2001 - 12:40 #5
Ja, og kun hvis man nærlæser teksten under @Attachments fremgår (mellemlinjerne!) at det ikke gælder Embeddede Objekter ;-|

Det er måske det, der hedder en Notes-feature ;·]