14. januar 2018 - 19:18 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Fejl 0x80070643 Windows Uopdate

Jeg har en 1/2 år gammel Acer Aspire F 15 med Windows 10 Home Creators Fall Update (1709). Jeg har prøvet "alt" for at få den til at opdatere med (KB4041994), men får Fejl 0x80070643 - også når jeg midlertidigt slår min Bitdefender Total Security 2018 midlertidigt fra. Ingen af de metoder jeg har kunnet finde har virket, opdateringen stopper ved 23 eller 24%  hver gang. Nogen der har en løsning ?
MVH Kjeld
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. januar 2018 - 19:24 #1
Prøve lige at nulstille din Windows Update og forsøg så igen:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/971058/how-do-i-reset-windows-update-components
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. januar 2018 - 19:27 #2
Har du prøvet at køre Update reparation?

https://ibb.co/nn4ce6
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2018 - 20:28 #3
Hej Kjeld.
Har du hentet et codec på Microsoft Store der hedder  HEVC codec, inden du har fået tilbud om den opdatering der fejler?

Den nævnte opdatering der fejler (KB4041994) skulle være dette codec.
Og hvis den er installeret i forvejen fra Store, så stopper processen i Windows Update. Har læst i en udenlandsk tråd at man kan prøve at afinstallere det codec man har hentet og så prøve at køre Windows Update igen.
15. januar 2018 - 19:25 #4
Hej 220661,
Et program havde hentet HEVC koder. Fandt og slettede dem, men det løste desværre ikke problemet. VH Kjeld
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 19:28 #5
Prøv at køre en tur med CCleaner der renser ud:
https://www.piriform.com/ccleaner/download/standard
Rens i både filer og registeret
15. januar 2018 - 19:32 #6
Hej CRKrogh,
Tak for svaret.
Det var en større omgang, men ok hvis det havde hjulpet. Det gjorde det desværre ikke. VH Kjeld
15. januar 2018 - 19:34 #7
Hej Poko1,
Tak for svaret. Ja jeg har prøvet Update reparation flere gange, men det løste desværre ikke problemet.
VH Kjeld
15. januar 2018 - 19:56 #8
Hej igen 220661,
Tak for svaret.
Jeg har brugt både CCleaner, Advanced System Care PRO og et tilsvarende program fra Ashampoo, men det har hdesværre heller ikke løst problemet.
VH Kjeld
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 19:59 #9
Øv :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2018 - 20:11 #10
Er ikke klar over om dette tip her er helt det samme som der beskrives i #1
Men:

Start kommandoprompt (cmd) ved at højreklikke på ikon og kør som administrator.
Indsæt disse kommandoer en efter en og tryk ender.

net stop wuauserv
net stop cryptSvc
net stop bits
net stop msiserver
Ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
Ren C:\Windows\System32\catroot2 Catroot2.old
net start wuauserv
net start cryptSvc
net start bits
net start msiserver

Prøv så at se om din opdatering går igennem.
15. januar 2018 - 21:03 #11
229661
Den lavede en meget lang søgning efter opdateringer, så jeg håbede - men desværre - samme besked: • Update for Windows 10 Version 1709 for x64-based Systems (KB4041994) - Fejl 0x80070643. Så dobbelt ØV, men mange tak for indsatsen.       
  VH Kjeld
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2018 - 00:20 #12
Ærgerligt. Jeg tror nu stadig at dit problem bunder i den HEVC codec selvom du har fjernet den. Kan måske tro der ligger nogle modstridende oplysninger der gør at det kikser.
Ved så ikke lige hvad man kan gøre ud over at evt. skjule opdateringen.
16. januar 2018 - 12:07 #13
Tak for din vedholdende hjælp.
Jeg har afinstalleret KeepVid med grundig afinstallering af rester i regstreringsdatabasen. Vha. IObit uninstaller. (KeepVid var et program, der muliggjorden download af fx. Youtube optagelser og det var i dette program HEVC var).
Igen: Desværre, det hjalp ikke !
Hvordan skjuler jeg opdateringen, så den ikke blokerer for andre opdateringer ?
VH Kjeld
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. januar 2018 - 12:36 #14
Prøv lige at køre disse trin igennem!
https://ibb.co/fVMD7R

Prøv at køre WindowsPowerShell
Tryk på Windowstasten+X. Vælg (Admin)
Indsæt 1.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
Indsæt 2.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth 
Indsæt 3.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Indsæt 4.
sfc /scannow

Når disse kommandoer er kørt igennem skal du genstarte din pc.
16. januar 2018 - 13:20 #15
Hej poko1
Tak for anvisningerne.
Desværre løste det heller ikke problemet.
VH Kjeld
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. januar 2018 - 14:38 #16
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2018 - 15:57 #17
Prøver lige andre muligheder først.,
Man kan prøve at skjule opdateringen hvis andet ikke løser problemet
http://download.microsoft.com/download/f/2/2/f22d5fdb-59cd-4275-8c95-1be17bf70b21/wushowhide.diagcab

Da jeg gjorde det selv i et andet tilfælde med en sikkerhedsopdatering til Windows brokkede systemet sig herefter med rødt kryds og noget tekst. Så jeg blev nødt til at geninstallere denne opdatering.
16. januar 2018 - 17:10 #18
poko1
Tak for forslaget. Det løste desværre ikke problemet. Jeg har derfor skjult opdateringen.
VH Kjeld
16. januar 2018 - 17:14 #19
220661
Tak for linket, som jeg har brugt. Der kom ikke protester fra computeren og da jeg på ny søgte efter opdateringer meldte den, at min computer var opdateret. Så må vi se, hvad fremtiden vil bringe...
VH Kjeld
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2018 - 17:24 #20
#19 Ok. Håber du får nye opdateringer til den uden problemer :-)
06. februar 2018 - 19:16 #21
Til 220661
Jeg har selvfølgelig ventet med spænding på, om der nu kom opdateringer.
OG YES I  I forgårs kom samlet opdateringtil Windows 10 KB4052258 og dagen før 2 opdateringer til Microsoft Visual C og alt blev installeret uden problemer. Så mange tak for tippet om at skjule den genstridige opdatering KB4041994
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2018 - 22:46 #22
Velbekomme :-)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester