Avatar billede AnneBJ Praktikant
26. december 2017 - 18:07 Der er 8 kommentarer

Eksterne placeringer dukker ikke op

Jeg har problemer med min Lenovo bærbar som kører på Windows 10 (men i øvrigt ikke fuldstændig opdateret, da noget går galt hver gang den vil opdatere...)

Når jeg tilslutter eksterne harddiske, usb nøgler, mp3 afspiller osv. dukker enheden ikke op i denne computer. Enheden lyser (og blæser/summer) så jeg er ikke i tvivl om, at den virker - de virker også på andre bærbare i husstanden.

Jeg har forsøgt alle USB porte, og ved at de virker, da både printer og trådløs mus fungerer i portene.
Jeg har tjekket automatisk afspilning og den er indstillet til at poppe op, hver gang noget tilsluttes. Jeg har også tjekket enhedshåndtering hvor jeg ikke finder nogle af de eksterne diske.
Jeg har forsøgt med USBDeview efter at have læst andre tråde om emnet, og har også fået fjernet en masse gamle "placeringer", men det har ikke hjulpet - jeg ved ikke om jeg har gjort det 100% rigtigt.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. december 2017 - 19:12 #1
Avatar billede AnneBJ Praktikant
26. december 2017 - 19:46 #2
Linket sender mig ikke direkte til drivere.. jeg har forsøgt at google mig til dem, og også finde dem via dit link men uden held.. Det er en Lenovo G550 model 2958. Jeg kan finde alle mulige andre drivere...
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. december 2017 - 20:17 #3
Jeg kan godt se problemet. Jeg fandt modelnummeret på din computer, men driverne er til Windows 7.

Det vil måske være en idé hvis du kontakter Lenovo.
Jeg vil nødig være skyld i, at du får flere problemer, men er ret sikker på at der er nogle her på eksperten der ved mere om sagen end jeg gør, .

Er maskinen i øvrigt købt med Windows 10 installeret, eller er den blevet opgraderet fra Windows 7 eller 8/8.1?.
Avatar billede AnneBJ Praktikant
26. december 2017 - 20:42 #4
Den er blevet opgraderet til 10 automatisk, den er køb med 7 og er ved at være en ældre sag.. Jeg afventer og ser om nogle har andre bud end drivere, og ellers kontakter jeg Lenovo. CD-rom drevet dur heller ikke længere, og sammenhængen kunne godt være opdateringen til windows 10..
Tak for din tid :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. december 2017 - 20:59 #5
Det var så lidt :-)

Men hensyn til opgraderingen af computere købt med Windows 7, vil jeg nærmest betegne det som en tvangsinstallation fra Microsofts side. Der var ikke tale om et aktivt tilvalg, men om et aktivt fravalg. Jeg fandt heldigvis et program på nettet der kunne blokere den uønskede installation:

  http://ultimateoutsider.com/downloads/

Dette program installerede jeg på min computer med Windows 7, og så ikke mere noget til forsøgene på tvangsinstallation af Windows 10 fra Microsofts side.
Avatar billede AnneBJ Praktikant
26. december 2017 - 22:46 #6
Enig! Og den har kørt helt forfærdeligt siden! Tror du programmet kan bruges, selvom der er foretaget opdateringer til Windows 10?
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. december 2017 - 00:05 #7
Programmet kan ikke bruges når først Windows 10 er installeret. Det er lavet til at udgå en tvangsinstallation, så når først skaden er sket og Windows 10 er installeret, er der kun én vej, nemlig en geninstallation af Windows 7.
Men jeg mener, at hvis man går ind på Microsofts hjemmeside kan man der downloade Windows 7 (32 eller 64 bit versionen) Jeg mener at man kan downloade Win 7 på en USB-nøgle (skal kunne rumme 4 GB og gerne mere). Det kræver at du har aktiveringsnøglen på 25 cifre - denne står sandsynligvis i bunden på computeren.
Windows 7 kan også brændes ned på en DVD, via en anden computer. Har du en eksternt DVD-drev der kan tilkobles computeren via USB-indgangen, kan en DVD der er brændt med Windows 7 bruges til installationen.
Det er noget kompliceret, men det kan lade sig gøre.
Avatar billede AnneBJ Praktikant
27. december 2017 - 14:35 #8
Det er nok lidt omfattende når jeg ikke kan få computeren til at læse noget som helst eksternt :(