Avatar billede Lars Mester
02. november 2017 - 12:30 Der er 6 kommentarer

Import af txt filer

Hej

Jeg har en stak txt-filer i em mappe jeg gerne vil have samlet i et excelark. Hvor den enkelte txt-fil placeres efter den sidst importerede - dvs. ved første blanke forekomst. Mit problem er, at der i tcxt-filerne er blanke forekomster som først skal slettes inden den næste importeres.

Så scenariet er således:
Importer txt-fil nr 1  fra mappen C:/Test
Som Afgrænset med mellemrum Windows (ANSI)
(Har overskrifter i række 1 (A1, B1, C1, D1)
Importen skal starte med at sætte værdier efter sidste post i D men i kolonne C (dvs i denne føste post i C2)
Slet alle linier som er tomme i kolonne D
Importer txt-fil nr.2'
Som Afgrænset med mellemrum Windows (ANSI)
(sidste post i kolonne d er D10)
Importen skal starte med at sætte værdier efter sidste post i D men i kolonne C (dvs i denne føste post i C11)
osv.....

Er det muligt med vbs og hvordan

Lars
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
02. november 2017 - 14:19 #1
Ja da, men det er (for en rødnæse som mig) lidt sløret hvad dine data filer indeholder
Kunne du prøve at linke til et par filer, eller måske skrive et par dataeksempler.

Det forvirrer mig lidt at du skriver at der skal indsættes fra kolonne c, er der kun 2 datakolonner i filerne?

;0)
Avatar billede Lars Mester
02. november 2017 - 14:59 #2
Her har jeg kopieret indholdet fra en txt fil ind - og dénne skal så importeres til excel kolonne C2 - dette fordi der i den enkelte fil som er trukket ud andetsted fra er en en enkelt oplysning i kolonnen når filen bliver importeret i excel.

Her er indhold af txt fil som importeres adskilt med mellemrum... (du kan kopiere nedenstående til notesblok)

                                                                                                            4137 - K S P                                                                                                    —          x

  Filer Hjælp

            1/1                                                                                                                                                                                                                                      MD
                                                                                  4137 - Navn - Alle 6 - B - 6000

Navigering                                Moms overblik
  S                                      Moms:
        Overblik
    LI
    o                                    Gyldig fra  ype                                                  procent
    LI                                  01-02-2008 F 01.01.2003                                            35
    LI                                  01-02-2016 Alm. f                                                    100
    LI P
    S  F
          Bev
          Finans
          Ref
    O  Hændelser
    O  Inst
    O  Udbet
    O  Dok
        Log
Avatar billede Lars Mester
02. november 2017 - 15:00 #3
Og så ikke helt - formatet blev fjernet da jeg satte det ind - måske jeg kan maile en fil til dig.....
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
02. november 2017 - 15:23 #4
Gerne experten@kjfl.dk
jeg får ikke set på det før senere i aften :(
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
02. november 2017 - 15:24 #5
- og så må du gerne sende arket med, jeg er ikke fan af selv at lave eksemplerne ;0)
Avatar billede Den Store Stygge ;0) Seniormester
02. november 2017 - 20:03 #6
OK, Jeg har nu en ide om hvad du gerne vil

Her er en lille kode (2 linier) som skulle finde den adresse som er første tomme i kolonne C

' range("A1").CurrentRegion refererer til det sammenhængende område som er
' omkring "A1", ligesom hvis du markerer A1 og taster Ctrl+A
' koden finder antallet af rækker i området, og lægger 1 til
' Så refereres til cellen som ligger i den fundne række, kolonne 3 (=C)
'******************************************************************************
' Koden her
'******************************************************************************

Sub FindBlankD()

Dim FirstBlankRowInColC As Range
Set FirstBlankRowInColC = _
Range(Cells(Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count + 1, 3).Address)

End Sub