Avatar billede Slettet bruger
29. september 2017 - 22:39 Der er 4 kommentarer

HJÆLP: Fiber fra Hiper og egen Unifi Router (USG)

Hej.

Jeg sidder og lige har fået min forbindelse fra hiper op at køre, men bøvler lidt med at forbinde mit eget udstyr. Hiper skriver selv på deres side at man kan forbinde sin egen router direkte til mediekonverteren som jeg har fået installeret, og nævner blandt andet at forbindelsen skal være med VLAN 101 fra egen router.

Jeg ville nødigt have Zyxel routeren fra hiper i bridge mode, hvorved jeg skal have endnu en boks stående.

Jeg kan se at jeg kan sætte min connection type i Unifi USG'en til at være statisk, hvilket burde være det jeg skal, da jeg har tilkøbt en statisk adresse fra hiper.

Er der nogen der har erfaringer med Unifi USG og hiper?
Avatar billede posten Ekspert
30. september 2017 - 05:13 #1
jeg mener at ku huske når du har en hiper forbindelse så kræver det at den router du vil benytte har et alm tlf. stik RJ 11 ved så ikke om det virker HVIS du i stedet for mont. et RJ 45 (netværkskabel) stik som de fleste router bruger
Avatar billede jk45 Forsker
30. september 2017 - 07:03 #2
Avatar billede puren Ekspert
02. oktober 2017 - 10:46 #3
Frederik >> forstå jeg dig rigtigt, du vil med et SFP modul smide din fiber i din egen router??

posten>> hvor får du rj11 ind i billede?? Frederik har fiber
31. oktober 2017 - 20:12 #4
jeg har dog ikke fra hiper af men bredbaandnord
og nej du skal sætte den som dhcp

du kan sætte dit vlan på 2 måder via controller eller cli men det nemmeste er på controleren ved at gå ind på settings ->Networks -> create new Network -> lan1 -> tjek-> gateway/subnet-> udfyld ip og subnet-> domaine -> local domaine -> enable dhcp server ->udfyld din range -> dhcp name server auto->lease time -> udfyld den til hvor lang tid iper'ne skal leases i(standar 86400)

du kan med fordel hvis det er sfp/sfp+ bare slutte den direkte til gatewayen