Avatar billede per2edb Ekspert
29. september 2017 - 10:22 Der er 5 kommentarer

Subform 1 med dataark kalder subform 2 med dataark

Hej kan i hjælpe
Jeg har 2 subforme hvor der på hver ligger dataark med SQL Select.....
Jeg kan kalde subform 2 fra 1 med:

              Me.Parent![Ordre_Dataark UFrm].SetFocus
              Me.Parent![Ordre_Dataark UFrm].Requery

jeg kan også nøjes med

  Me.Parent![Ordre_Dataark UFrm].Requery

begge virker, men hvad er rigtigst

Øjensynlig er der ved senere komplekse søgninger på subform 2 en forskel om man benytter den ene eller anden metode

Hvad er rigtigst?

Glem juniormester (har 15  års erfaring)
Avatar billede fdata Forsker
02. oktober 2017 - 15:07 #1
1: Hvordan opbygger du din SQL?

2: "Øjensynlig er der ved senere komplekse søgninger på subform 2 en forskel om man benytter den ene eller anden metode". Hvad er forskellen?
Avatar billede terry Ekspert
02. oktober 2017 - 18:52 #2
if you requery the main form then I would think that the main form and both sub forms would get repopulated (requeried), so if you are only interested in repopulating the sub form then I would suggest you only do that.
Avatar billede terry Ekspert
02. oktober 2017 - 18:55 #3
So if you know nothing has changed on the main form then I see no reason to requery that
Avatar billede per2edb Ekspert
03. oktober 2017 - 09:09 #4
Main formen ændres ikke.
Skal det så forstås således at kun
  Me.Parent![Ordre_Dataark UFrm].Requery
er nødvendig.

Altså udeladelse af SetFocus først
Avatar billede fdata Forsker
04. oktober 2017 - 15:13 #5
Du har jo allerede selv besvaret spørgsmålet. Du skriver jo at Øjensynlig er der ved senere komplekse søgninger på subform 2 en forskel om man benytter den ene eller anden metode

Begge dine konstruktioner gør det samme ( Me.Parent![Ordre_Dataark UFrm].Requery), altså opdaterer subformen.
Det burde være upåvirket af om du har flyttet fokus.

Men du mener at der er forskel. Hvilken?