Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 19:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hent kun 25 sidste

Hvordan får jeg denne side til kun at hente de sidste 25 indtastninger i databasen?
......

  <%
  Dim objConn
  Dim objRec

  Set objConn = Server.CreateObject (\"ADODB.Connection\")
  Set objRec = Server.CreateObject (\"ADODB.Recordset\")

objConn.Open strConnect

  objRec.Open \"Data\", objConn, 0, 1, 2
%>
<!-- start tabel -->
<div align=\"center\">
  <table border=1 cellpadding=\"1\" cellspacing=\"2\" bordercolor=\"#CCCCCC\" width=\"500\" bgcolor=\"#CCCCCC\">
    <tr bgcolor=\"#000000\" bordercolor=\"#666666\">
      <td>
        <div align=\"center\"><b><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Title
          </font></b></div>
      <td>
        <div align=\"center\"><b><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Nickname
          </font></b></div>

      <td>
        <div align=\"center\"><b><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Mail
          </font></b></div>

            <td>
        <div align=\"center\"><b><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Date</font></b></div>
    </tr>
    <%
  Do While Not objRec.EOF
    Response.Write \"<tr bgcolor=#FFFFFF bordercolor=#666666><td>\" & \"<a href=\" & objRec(\"link\") & \" target=_blank>\" & objRec(\"title\") & \"</a></td>\"
    Response.Write \"<td>\" & objRec(\"handle\") & \"</td>\"
    Response.Write \"<td><a href=mailto:\" & objRec(\"mail\") & \">Send</a></td>\"
    Response.Write \"<td>\" & objRec(\"dato\") & \"</td>\"
    objRec.MoveNext
  Loop

  objRec.Close
  objConn.Close
  Set objRec = Nothing
  Set objConn = Nothing
%>
.....
Avatar billede zeth Nybegynder
24. august 2001 - 19:41 #1
hvordan ser din sql streng ud?
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 19:46 #2
der er ingen.. dette er alt der er behov for at trække ud af databasen
Avatar billede jespernaur Nybegynder
24. august 2001 - 20:57 #3
Du må kunne bruge objRec.RecordCount til at finde ud af, hvor mange records du har. Så sætter du objRec.AbsolutePosition til objRec.RecordCount-25 (muligvis +/-1) umiddelbart inden udskrivningsløkken.

Mvh
Jesper Naur
Avatar billede nordclc Nybegynder
24. august 2001 - 21:03 #4
select top 25 * from tabel

//Claus
Avatar billede karitolsen Nybegynder
24. august 2001 - 21:04 #5
For det første ville jeg ændre
objRec.Open \"Data\", objConn, 0, 1, 2
til
objRec.Open \"Data\", objConn,3,3
Dermed får du mulighed for at gå tilbage i dit Recordset.
Før din Do While -løkke skriver du:
objRec.MoveLast

I din Do While - Løkke kunne du skrive:

  Do While Not objRec.EOF AND antal <= 25  Response.Write \"<tr bgcolor=#FFFFFF bordercolor=#666666><td>\" & \"<a href=\" & objRec(\"link\") & \" target=_blank>\" & objRec(\"title\") & \"</a></td>\"
    Response.Write \"<td>\" & objRec(\"handle\") & \"</td>\"
    Response.Write \"<td><a href=mailto:\" & objRec(\"mail\") & \">Send</a></td>\"
    Response.Write \"<td>\" & objRec(\"dato\") & \"</td>\"
    objRec.MovePrevious
    antal = antal + 1
  Loop

Selvfølgeligt skal du også lige dim antal

Aner ikke om det fungerer, men prøv.
Avatar billede vistodk Nybegynder
24. august 2001 - 21:08 #6
\"Aner ikke om det fungerer, men prøv.\"
hvad er det for noget shit at skrive
Avatar billede karitolsen Nybegynder
24. august 2001 - 21:18 #7
Har du prøvet det? Det er trods alt dig, der sidder med programmet og databasen, så det er vel nemmest for dig lige at lave de småændringer og checke resultatet.
???????????????????
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
24. august 2001 - 23:35 #8
Det ser nok sådan ud:

<%
  Dim objConn
  Dim objRec

  Set objConn = Server.CreateObject (\"ADODB.Connection\")
  Set objRec = Server.CreateObject (\"ADODB.Recordset\")
  objRec.Open \"Data\", objConn, 0, 1, 2
  strSQL = \"SELECT  TOP 25 * FROM Data Order by ID DESC\"\"
  objConn.Open strConnect,strSQL
%>
<!-- start tabel -->

Mvh.
K-asp-er
Avatar billede nordclc Nybegynder
19. oktober 2001 - 09:24 #9
Har du fået løst problemet?

//Claus
Avatar billede vistodk Nybegynder
30. oktober 2001 - 01:15 #10
0 svar virker