Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
24. august 2001 - 17:21 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Negativ virrtuel memory????

win 98, 512 mb ram 40 gb disk. Ny installation ifølg windows har jeg pt. -26000 mb virtuel hukommelse, umidelbart kan jeg ikke mærke nogen problemmer. Hvad er der mon sket
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
24. august 2001 - 17:32 #1
Jeg mener at Windows 98 ikke understøtter så meget ram. Jeg mener at du skal køre msconfig, avanceret og vælge \"begræns hukommelse til 512 mb\" for at det virker...
Avatar billede zhark Nybegynder
24. august 2001 - 18:09 #2
Nu er virtuel hukommelse jo HD som bruger svap fil, har du ændre noget der under kontrolpanel/system. Det anbefales jo at lade win styre dette - og jeg har ingen problemer med det. 30 GB HD og 512 MB ram
Avatar billede zhark Nybegynder
24. august 2001 - 18:17 #3
hvor ser du egentlig det minus henne?
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
24. august 2001 - 20:21 #4
kontrolpanel>system>virtuel hukommelse -26654, windows styrer det for mig. Hvad skulle være fidusen i at begrænse hukoommelsen?
Avatar billede kobbernagel Nybegynder
24. august 2001 - 20:36 #5
Jeg ved ikke om det hjælper i dit tilfælde. Men da du bruger Windows 98 med 512 mb kan det være et problem med at programmer reportere forkert hukommelses mængde, da Microsoft ikke troede at folk kunne bruge så meget hukommelse. Dette gælder også for WinME. Det var bare et forslag. Det er ikke sikkert at det hjælper. Du kan jo slå det fra bagefter...
Avatar billede zhark Nybegynder
24. august 2001 - 22:08 #6
Hvad siger start/programmer/tilbehør/systemværktøj/systemoplysninger, om swap og fri C: D: (hvad du nu har?). Når Win styrer virtuel hukommelse er tallet (-26000Mb) vel nedtonet, har du det tal andre steder, som total eller fri plads?
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
25. august 2001 - 08:14 #7
Nej ikke ummidelbart, jeg har 38,8 gb ledige af 40 gb total
Avatar billede zhark Nybegynder
25. august 2001 - 10:00 #8
Man hører ofte \"nogen\" foreskriver PCen bliver hurtigere med 3*ram som virtuel hukommelse, men har aldrig selv brugt det. Jeg ved ikke hvordan du kommer ud af det mærkelige tal, har du ikke leget med den virtuelle hukommelse.
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
25. august 2001 - 10:13 #9
Nope, helt ren installation. Jeg har nogen problemmer med mit Gforce2 kort, tror du der kan være en sammenhæng. Umidelbart tror jeg det ikke selv.
Avatar billede zhark Nybegynder
26. august 2001 - 13:56 #10
Jeg er på bar bund! Du har åbenbart ikke fået spm om manglende/ustabil \"XMS\" drivere, som jo styrer den virtuelle hukommelse?
Prøv evt. at taste start/kør og indtaste: sfc - OK, så køres et systemfejl tjek, som måske kan finde en ustabil system driver.
Avatar billede c.aa.t Nybegynder
05. september 2001 - 09:26 #11
Jeg mener der er noget med at den virtuelle hukommelse skal være 1½ til 2 gange større end det antal ram du har! Og virtuel hukommelse virker kun efter hensigten hvis man har 2 HD\'er og den ligges på den harddisk hvor styrer systemet
ikke er installeret!
Avatar billede c.aa.t Nybegynder
05. september 2001 - 09:27 #12
Men Virtuel hukommelse gør så oxo din HD\'er meget langsom hvis du arbejder med meget krævende programmer el. spil
Avatar billede zhark Nybegynder
05. september 2001 - 11:41 #13
c.aa.t>
Nu er du ude i en gang vrøvl! Virtuel hukommelse er altså \"swap eller paging\" fil, man kan selv sætte minimum/max men det er der meget lidt fidus ved.
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
13. september 2001 - 11:44 #14
Tja nu har den kørt i 14 dage uden probs. så mon ikke der her er tale om en sag for x-files. Takker for hjælpen, her en sjat p. som tak