Avatar billede Besil Seniormester
16. august 2017 - 18:57 Der er 3 kommentarer

Backup inkl. eksternt drev

Hej

Jeg tager backup af min computer med Livedrive.
Jeg synes det virker lidt upålideligt, fordi den har svært ved at finde mine filer (den skal ofte tænke meeeeget længe).
Jeg har også en ekstern harddisk, og det er nok den der er problemet. Jeg har kontaktet Livedrive, som skriver tilbage til mig, at hvis drevet ikke er tilgængeligt under en backup, så slettes filerne (dog først permanent hvis drevet ikke har været tilkoblet indenfor 1 måned).
Nogen gange vil jeg gerne lave en backup, selvom drevet ikke er tilkoblet...
Er der nogen som kan anbefale mig et godt backup program, som tager højde for mit eksterne drev?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2017 - 20:09 #1
det er en dum metode at tage backup på.
det den laver er en synkronisering, og derfor hvis din eksterne mangler, så sletter den de data.

det er bedre at du tager en backup på ekstern harddisk. og selv bestemmer alt, med backup programmet.

easeus backup er kendt som et af de gode gratis programmer, og gør tingene på den korrekte metode.

http://www.todo-backup.com/products/home/free-backup-software.htm

jeg tror absolut ikke du skal regne livedrive for nogetsomhelst!
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2017 - 00:12 #2
Bruger Aomei Backupper free som backup program til mine computere.
Lægger backup på både ekstern harddisk samt på en partition jeg har på et data drev udenfor Windows ssd. Det virker upåklageligt for mig:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Avatar billede INK Ekspert
17. august 2017 - 08:57 #3
Jeg gemmer mine fotos i Google Fotos (gratis ubegrænset plads)
Derudover anvender jeg Google Drev, Microsoft OneDrive og Dropbox til mine filer (word, excel, pdf, powerpoint osv.)