Avatar billede tc Nybegynder
24. august 2001 - 16:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra Dtb til tekstfil

Hejsa

Via Sql (7.0 Server) laver jeg i øjeblikket et udtræk fra en Dtb. til en tekstfil.

Jeg har dog behov for at udvide denne funtion lidt:

Jeg vil gerne kunne udtrække Dtb-navnet også og sætte det sammen med f.eks userID, så userID´et kommer til at bestå af <Dtb-navn>+<UserID>

Eks.: Laver jeg et følgende udtræk til tekstfil:
SELECT ID, Name, Family FROM PERSONS
Resultat teksfil = 1;Hans;Nielsen

Jeg vil gerne frem til følgende:
Resultat tekstfil= <DtbNavn>1;Hans;Nielsen
<DbtNavn> = Navnet på Sqldatabasen

Det ville være et ønske at kunne lave en SqlQuery som udføre dette på en gang.

Håber i kan hjælpe med denne sag ...
Avatar billede farouche Nybegynder
24. august 2001 - 22:49 #1
Hvis du ved at det er den samme DB du arbejder med hele tiden (Hvad det jo nok er), så kender du jo navnet, og kan gøre det på denne måde :

SELECT \'databasenavn\' + CONVERT(varchar(10), ID) AS Nyid, Name, Family
FROM  Persons

Hvis altså din id er en int

Ved ikke om jeg har opfattet det rigtigt
Avatar billede sunedh Nybegynder
26. august 2001 - 14:17 #2
SQL Server funktionen @@SERVERNAME returnere navnet på din server. Du vil derfor kunne skrive:

SELECT @@SERVERNAME + CONVERT(varchar(10), ID), Name, Family
FROM  Persons

og så altid få det rigtige navn uanset om du skrifte server.

-sunedh
Avatar billede farouche Nybegynder
26. august 2001 - 14:20 #3
det var lige den der @@servername jeg ledte efter, men kunne ikke finde den  :o)

Så nu lærte jeg også noget
Avatar billede tc Nybegynder
27. august 2001 - 09:52 #4
Hej farouche & suneh

Tak for de gode løsningsforslag.

Denne sætning:
SELECT \'databasenavn\' + CONVERT(varchar(10), ID) AS Nyid, Name, Family FROM  Persons

Var lige hvad jeg havde brug for .. :-)

Jeg skal dog helst have navnet på Databasen med automatisk også. Dette skyldes at der her arbejdes med flere databaser. Det ville derfor være fint hvis man kunne gøre dette via en Sql sætning.

Håber i har et forslag til dette også.

Avatar billede farouche Nybegynder
27. august 2001 - 10:01 #5
var det ikke det som subedh kom med  :

@@servername

Har du prøvet at se hvad den smidder ud ?

Så vidt jeg ved er der ikke noget der hedfder @@databasename (var det der først faldt mig ind)

Prøver lige at spørge en klog mand  :o)
Avatar billede farouche Nybegynder
27. august 2001 - 10:09 #6
her er den :

SELECT db_name() + CONVERT(varchar(10), ID) AS Nyid, Name, Family FROM  Persons
Avatar billede tc Nybegynder
27. august 2001 - 10:19 #7
Det var lige hvad jeg manglede.

Mange tak for det .. :-)

Vh
TC