Avatar billede cht22 Professor
16. juli 2017 - 11:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at lave en bogmærkeknap i Internet Browseren som kan tilføje besøgte url til min webserver database ved brug af php?

Jeg mener engang jeg så noget kode i stil med dette som kan tilføje en url til min MySQL database:

Men det virker ikke i Firefox kan jeg slet ikke få lov til at gemme linket og i Internet Explorer bliver der sat http:// foran koden og så duer det ikke.

Det virker heller ikke hvis jeg bruger urlencode på koden. Så bliver der også sat http:// foran

Jeg vil gerne undgå at skulle lave en Tilføjelse / Udvidelse til Internet Browseren.

Det er ikke php koden der er problemet den kan jeg godt lave.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2017 - 14:59 #1
nej du er vist nødt til at grave i browserens bogmærker og scanne, efter du har lavet et bogmærke med browserens egen muligheder..

du er nødt til dermed at lave et plugin, da der jo ikke er nogen browsere som bruger en ordentlig database. jeg ved ikke lige hvad opera laver, men den kan eksportere en webside med det hele som den backer op i skyen, dette gør du før en altødelæggende slet/install af C:

....? :)
Avatar billede cht22 Professor
16. juli 2017 - 15:17 #2
Nu plejer jeg at bruge Firefox men der kan man også eksportere bookmarks. Det er da bedre end ingenting.
Avatar billede moddi100 Seniormester
16. juli 2017 - 21:04 #3
Det kan du godt gøre. Det kaldes bl.a. en Booklet. Men kort fortalt kan du oprette et bogmærke som du plejer. Url'en skal så begynde med "java script:". Eksempel:
java script:alert(window.location.href)
Avatar billede moddi100 Seniormester
16. juli 2017 - 21:07 #4
"Javascript" skal så være uden mellemrum. Det må du selv lige tilrette, da automatikken her på siden ikke er så venlig.

Men princippet er nu, at du har fuld javascript adgang til den side, som du er på. Ergo kan du capture url'en og sende den til et php-script. Evt. kan det være du får problemer med Cross Site Scripting (CORS), hvilket er når du laver js-kald på tværs af domæner.

CORS løser du som beskrevet her:
https://stackoverflow.com/questions/8719276/cors-with-php-headers
Avatar billede cht22 Professor
16. juli 2017 - 21:21 #5
Mange tak det ser ud til at virke :-)