Avatar billede per2edb Ekspert
10. juli 2017 - 14:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Helpfiles Maker

Jeg søger et freeware program der kan lave filer i CHM format der kan hentes fra Access
Det gamle Program HelpMaker kan kun køres i Vista så jeg skal have et nyt program
Avatar billede terry Ekspert
10. juli 2017 - 15:49 #1
Not tried but its compatible with Windows 7 so could work in 10
http://www.be-precision.com/products/precision-helper/
Avatar billede per2edb Ekspert
12. juli 2017 - 10:44 #2
Hej Terry
Det program havde jeg opgivet som udueligt i win 10, men nu tager jeg den frem igen
Alt virker undtagen det vigtigste Editoren!
Jeg kan kun få Notebook frem og den kan jeg ikke bruge.
Når jeg trykker på Editor knappen og vælger microsoft operativsystem, så enten skrives hukommelsen er brugt eller maskinen"hænger"
Hvordan får jeg en Editor feks Word tilkoblet ???
Avatar billede terry Ekspert
12. juli 2017 - 20:17 #3
As I mentioned "Not tried" so dont know much at all about how it works.

Why cant you use Notbook for editing?

Try going to Tools Menu then press the Code Editor button. Then select the Miscellaneous Tab. Here you can choose your own HTML editor, for example Word.
Which for Office 2013 is
"C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office15\WINWORD.EXE"
Avatar billede terry Ekspert
12. juli 2017 - 20:18 #4
Oh, and I have had no errors like those you mentioned.
Avatar billede per2edb Ekspert
12. juli 2017 - 22:17 #5
Ja nu fik jeg word som editor men resultatet er volapyk når det vises i hjælp
Avatar billede terry Ekspert
13. juli 2017 - 11:17 #6
When I look at the example help file in Word it looks similar to as it does in Precision Helper.

I have never used HelpMaker so I cant compare it to Precision Helper or any other help editing system for that matter.

Are you trying to edit your existing help files, if so then how do they look in Precision Helper?
Avatar billede per2edb Ekspert
13. juli 2017 - 18:25 #7
Nu virker alt men jeg kan ikke få vist billeder
Ifølge program instruktionen skal der benyttes et link til billedet når man anvender word som editor
Det er en htm fil med UTF-8

Jeg har linket sådan vist på siden :  APC\APC_Help\APC2jpg  men det virker ikke
Linket har den korrekte sti!

Venligst hjælp. Hvordan skal linket laves?
Avatar billede per2edb Ekspert
13. juli 2017 - 22:25 #8
Denne side kan ikke åbnes
Kontrollér, at webadressen //ieframe.dll/dnserrordiagoff.htm# er korrekt
Søg efter dette website på Bing
Opdater siden

However, I think that location of image file is one or more folders up from your help project file. In this case you have to add such a file into "Included files" list of your help project and you have to specify a correct relative path (ie. "..\..\APC\APC2jpg"). Microsoft CHM compiler automatically includes only files that are in the same folder or in sub-folders of your help project file.
Avatar billede terry Ekspert
14. juli 2017 - 09:25 #9
The original question was
"Jeg søger et freeware program der kan lave filer i CHM format der kan hentes fra Access"
If  Precision Helper can do that then the question is answered ;-)

Each program works differently, so you have to learn how to use it and that's not part of the answer to the original question. You have to do that yourself.

Your obviously learning as your using it "Nu virker alt ..." but bumping into issues underway, that's all part of learning ;-)

If you look at the source for the example help file in Precision Helper, you will see the path for images is for example "../img/welcomeHelper.jpg"
So you need to place you images in the img folder which is in the project folder.

And you can find the path to the project folder by moving your mouse over the bottom edge of the main window to the program. Her you will see Current Project: C:\.....

As I mentioned at #1 "Not tried ..." so I dont want to get too involved into how the program works, so it is really up to you from here.

If you need further help then you should open a new question.
Avatar billede per2edb Ekspert
16. juli 2017 - 17:12 #10
Tak for hjælpem
Avatar billede terry Ekspert
16. juli 2017 - 17:52 #11
selv tak