Avatar billede Kim_59 Novice
28. juni 2017 - 16:07 Der er 2 kommentarer

LogonUI.exe - Programfejl

Når jeg starter min Acer Aspire X3995 med Win. 10 får jeg flg. reaktion:
Når logon-skærmen skulle komme frem, står den i stedet for og skifter hurtigt mellem to skærmbilleder. Et helt grønt, hvor kun dato og klokkeslæt står og logon-skærmen. Når den har gjort det i ca 30. sekunder stopper den, og flg fejlmeddelelse kommer:

LogonUI.exe - Programfejl

Undtagelsen unknown software exception (0x80000003) opstod i programmet på adresse 0x00007FFBF6D4C673.
Klik OK for at afslutte programmet.

Trykker jeg OK går den tilbage i tilstanden, hvor den skifter mellem de to skærme.

Kommer fejlmeddelelsen, når den står på logon-skærmen, kan jeg logge på, og så fungerer pc'en næsten uden fejl. Den eneste fejl. jeg har registreret er, at jeg ikke kan få startmenuen op, hverken med mus eller fra tastaturet.

Muligvis nyttig information: For ca. 1½ måned siden kunne pc'en ikke starte. Den udsendte nogle høje bib-lyde og gik i stå. Jeg formodede, at det var RAM-fejl og tog de 4 RAM-blokke ud og satte så et enkelt i, indtil fejlen forsvandt. Så pt. kører jeg kun med 25 % af den RAM, der oprindelig sad i maskinen, men det har fungeret fint indtil nu.
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. juni 2017 - 15:06 #1
Når du har maskinen oppe at køre, så start med at starte programmet msconfig op. I Windows 10 hedder det systemkonfiguration. Her fjerner du alt i opstarten. Det gør du ved at vælge "Diagnostic start".
Genstart maskinen.
Starter den nu korrekt op?
Hvis den starter korrekt op, så åbner du en commandprompt (CMD).
Her skriver du følgende uden anførselstegn:
"DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth", og trykker "enter".
Du kan læse mere på denne side om DISM-kommandoen:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/947821/fix-windows-update-errors-by-using-the-dism-or-system-update-readiness
Du kan også læse mere om test af hardware her:
http://hwt.dk/Forum/247200/Hvordan-man-tester-defekt-hardware
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. juni 2017 - 15:09 #2
Jeg skylder lige at nævne, at hvis maskinen starter korrekt op efter brug af systemkonfiguration, så ligger fejlen sandsynligvis i din software, men prøv nu bare mine forslag.