Avatar billede ibandersson Juniormester
28. maj 2017 - 12:08 Der er 1 løsning

Tæller virker ikke, kan ikke finde filen

Hej Eksperterne

Jeg har en ganske enkel tæller på min hjemmeside.
Og dog så er den åbenbart ikke så enkel som jeg troede.

php Koden på sin egen side fungerer:
<?php
// En: Begin PHP Code / Fr: Debut code PHP
/******************************************************************************\
* Text Counter                                Version 1.0                    *
* Copyright 2000 Frederic TYNDIUK (FTLS)      All Rights Reserved.            *
* E-Mail: tyndiuk@ftls.org                    Script License: GPL            *
* Created  02/28/2000                          Last Modified 02/28/2000        *
* Scripts Archive at:                          http://www.ftls.org/php/        *
*******************************************************************************/
// Necessary Variables:

$COUNT_FILE = "count_data.txt";
    // En: Absolute path and name to count data file.
    // Fr: Chemin absolu (complet) et Nom du fichier compteur.

// End  Necessary Variables section
/******************************************************************************/

if (file_exists($COUNT_FILE)) {
    // En: Open, read, increment, save and close file.
    // Fr: Ouvre, lit, incrémente, sauve et ferme le fichier.
    $fp = fopen("$COUNT_FILE", "r+");
    flock($fp, 1);
    $count = fgets($fp, 4096);
    $count += 1;
    fseek($fp,0);
    fputs($fp, $count);
    flock($fp, 3);
    fclose($fp);
} else {
    // En: Display a error message if file does not exist.
    // Fr: Affiche un message d'erreur si le fichier n'existe pas.
    echo "Can't find file, check '\$file' var...<BR>";
}

// En: End PHP Code
// Fr: Fin code PHP
?>

<!-- En:HTML code / Fr:Code HTML -->
<HTML><HEAD><TITLE>Counter</TITLE></HEAD>
<BODY BGCOLOR="white">

<BR><BR><P ALIGN="Center"><FONT FACE="Arial, helvetica" SIZE="+2" COLOR="#336699"><STRONG><EM>Sample / Examples</EM></STRONG></FONT></P><BR>

<!-- En: Display count value -->
<!-- Fr: Affiche le nombre de visiteur. -->

<CENTER><B>
    You are the  <?php echo $count; ?> visitor
<BR><BR>
    Vous &ecirc;tes le <?php echo $count; ?> em visiteur...
</B></CENTER>

<CENTER><BR><BR>
    <FONT FACE="Arial" SIZE=-2>
    <EM>&copy Copyright 2000 <A HREF="http://www.ftls.org/ftls.shtml">FTLS</A> (Tyndiuk Fr&eacute;d&eacute;ric). All rights reserved.
    <BR>FTLS's PHP Scripts Archive : <A HREF="http://www.ftls.org/php/">http://www.ftls.org/php/</A></EM></FONT>
</CENTER></BODY></HTML>

SÅ DEN VIRKER NÅR JEG KALDER DEN DIREKTE
http://swisscoint.se/scripts/count.php

Men når jeg vil implamenterer den i min index.php side, får jeg fejlen
"Can't find file, check '\$file' var..."

Det er jo lidt underligt.

afsnittet i index.php ser sådan ud
...
<?php
    $COUNT_FILE = "scripts/count_data.txt";
    if (file_exists(COUNT_FILE)) {
        $fp = fopen("$COUNT_FILE", "r+");
        flock($fp, 1);
        $count = fgets($fp, 4096);
        $count += 1;
        fseek($fp,0);
        fputs($fp, $count);
        flock($fp, 3);
        fclose($fp);
    } else {
        echo "Can't find file, check '\$file' var...<BR>";
    }
?>
</HEAD>
<BODY>
    <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/HYMCxBz08qg?rel=0&autoplay=1&vq=hd720" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
    <br>
    <a href="https://swisscoin.eu/backoffice/login/index/" target="_blank" align="left">Swisscoin BACKoffice</a>
    Du er nummer :<?php echo $count; ?>
...
Avatar billede ibandersson Juniormester
28. maj 2017 - 12:32 #1
okey nu virker det, jeg lavede en include på count.php