Avatar billede ganz Nybegynder
24. august 2001 - 07:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Error: Object required: \'Response\'

Jeg er gået i gang med bogen Beginning Active Server Pages 3.0 og er nået til øvelsen ExecOrder3.asp i Server-side and Client-side Scripting, som ser således ud:

<%@ Language = JScript%>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>testing the Order of Execution</TITLE>
</HEAD>

<BODY BGCOLOR=WHITE>
Line 1: First HTML line<BR>
<% Response.Write (\"Line 2: First ASP line<BR>\"); %>
Line 3: Second HTML line<BR>
<SCRIPT LANGUAGE=VBSCRIPT RUNAT=SERVER>
    Response.write \"Line 4: First server-side VBScript line<BR>\"
</SCRIPT>
Line 5: third HTML line<BR>
<% Response.Write (\"Line 6: Second ASP line<BR>\"); %>
Line 7: Fourth HTML line<BR>
<SCRIPT LANGUAGE=JSCRIPT RUNAT=SERVER>
    Response.Write (\"Line 8: First server-side JScript line<BR>\");
</SCRIPT>
Line 9: Fifth HTML line<BR>
<% Response.Write (\"Line 10: Third ASP line<BR>\"); %>
</BODY>
</HTML>

Med dette script kommer Internet Explorer 6.0 W2K med en fejl på line 11 & 17, som lyder således:

A Runtime Error has occured.
Do you wish to Debug?

Error: Object required: \'Response\'

Jeg har checket det ud i Microsoft Script Debugger, men kan ikke rigtig finde ud af hvad fejlen er !.

Jeg har dobbeltchecket at jeg har skrevet scriptet korrekt af efter bogen.

I IE6 ser resultatet sådan ud:

Line 1: First HTML line
Line 3: Second HTML line
Line 5: third HTML line
Line 7: Fourth HTML line
Line 9: Fifth HTML line

Men burde se sådan her ud:

Line 4: First server-side VBScript line
Line 1: First HTML line
Line 2: First ASP line
Line 3: Second HTML line
Line 5: Third HTML line
Line 6: Second ASP line
Line 7: Fourth HTML line
Line 9: Fifth HTML line
Line 10: third ASP line
Line 8: First server-side JScript line

???
Avatar billede burningice Nybegynder
24. august 2001 - 08:12 #1
<SCRIPT LANGUAGE=VBSCRIPT RUNAT=SERVER>
skal være
<SCRIPT LANGUAGE=\"VBSCRIPT\" RUNAT=\"SERVER\">

??
Avatar billede hazart Nybegynder
24. august 2001 - 08:34 #2
På min webserver kører det fint!

www.hazart.dk/test.asp
Avatar billede burningice Nybegynder
24. august 2001 - 08:36 #3
ganz>> hvilket webserver kører du?? er der installeret jscript??
Avatar billede bronsholt Nybegynder
24. august 2001 - 08:49 #4
Prøv at sætte dette ind!:

<%@ Language = JScript%>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>testing the Order of Execution</TITLE>
</HEAD>

<BODY BGCOLOR=WHITE>
Line 1: First HTML line<BR>
<% Response.Write (\"Line 2: First ASP line<BR>\"); %>
Line 3: Second HTML line<BR>
<SCRIPT LANGUAGE=VBSCRIPT RUNAT=SERVER>
    <%Response.write \"Line 4: First server-side VBScript line<BR>\"%>
</SCRIPT>
Line 5: third HTML line<BR>
<% Response.Write (\"Line 6: Second ASP line<BR>\"); %>
Line 7: Fourth HTML line<BR>
<SCRIPT LANGUAGE=JSCRIPT RUNAT=SERVER>
    <% Response.Write (\"Line 8: First server-side JScript line<BR>\"); %>
</SCRIPT>
Line 9: Fifth HTML line<BR>
<% Response.Write (\"Line 10: Third ASP line<BR>\"); %>
</BODY>
</HTML>

Mvh. Bronsholt
Avatar billede ganz Nybegynder
24. august 2001 - 13:56 #5
Bronsholt: Dit forslag havde jeg allerede prøvet af, før jeg endte på www.experten.dk =o(

Cyberfessor: Jeg har prøvet dit forslag af uden held =o(. Jeg kører Windows 2000 Pro og ergo IIS 5.0, som jeg har installeret efter forskrifterne i bogen. Da der ikke bliver nævnt noget om installation af JScript, går jeg udfra at denne default bliver understøttet af IIS 5.0.

Desuden kommer den samme fejlmelding også i.forb. med VBSRIPT i ExecOrder3.asp, sååå det =o( !

Avatar billede burningice Nybegynder
24. august 2001 - 13:59 #6
hvad med et lille smugkig i eventloggen... ?
Avatar billede ganz Nybegynder
24. august 2001 - 14:08 #7
Jeg har lige været inde i Event vieweren under applications og NADA.

Jeg har prøvet at ændre RUNAT=SERVER TIL RUNAT=CLIENT for at se om det har noget at gøre med webserveren, men med det samme resultat.
Avatar billede burningice Nybegynder
24. august 2001 - 14:18 #8
ok... prøv den her istedet

<%@ Language = JScript%>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>testing the Order of Execution</TITLE>
</HEAD>

<BODY BGCOLOR=WHITE>
Line 1: First HTML line<BR>

<% Response.Write (\"Line 2: First ASP line<BR>\"); %>

Line 3: Second HTML line<BR>

<SCRIPT LANGUAGE=VBSCRIPT RUNAT=SERVER>
    Response.write \"Line 4: First server-side VBScript line<BR>\"
</SCRIPT>

Line 5: third HTML line<BR>

<% Response.Write (\"Line 6: Second ASP line<BR>\"); %>

Line 7: Fourth HTML line<BR>

<SCRIPT LANGUAGE=JSCRIPT RUNAT=SERVER>
    Response.Write (\"Line 8: First server-side JScript line<BR>\");
</SCRIPT>

Line 9: Fifth HTML line<BR>

<% Response.Write (\"Line 10: Third ASP line<BR>\"); %>

</BODY>
</HTML>

man kan starte og slutte et script på to måder, enten <% %> eller <script> </script>

du har brugt begge, altså <script><% %></script>, dette er forkert!
Avatar billede ganz Nybegynder
24. august 2001 - 14:34 #9
Øøh, vedr. (du har brugt begge, altså <script><% %></script>, dette er forkert! ). Jeg tror at du kigger på bronsholt\'s forslag !. Jeg har ikke benyttet <script><% %></script> i mit script.

Jeg er godt klar over at <% %>, er en indikator for asp-scripts =o), og <script></script> for øvrige scripts.

Dit eksempel gør nu at jeg får samme fejlmelding !. Bare i line 14 og 24 istedet.
Avatar billede ganz Nybegynder
24. august 2001 - 14:40 #10
Cyberfessor, har du prøvet mit script af på din egen browser. Hazart nævner jo tidligere at mit script fungerer fint på hans browser !!! =o)
Avatar billede burningice Nybegynder
24. august 2001 - 14:46 #11
well... det her har ikke noget at gøre med browsere, al koden udføres på serveren

ja, jeg har testet det på min win2k adv. server med IIS og fik nogle fejl til at starte med. Efter at have rettet lidt i det virkede det fint, og det er så den kode jeg har pastet her
Avatar billede ganz Nybegynder
24. august 2001 - 15:04 #12
Jeg har nu snakket med en grønlandsk kollega, som også har prøvet scriptet af på sin browser, uden fejl =o(.

Jeg har en mistanke om det kan noget at gøre med at jeg har installeret windows 2000 pro med Profilesdir=D:\\documents and settings. Der efterfølgende har jeg lavet et image af c:

Derefter installeret IIS 5.0 og så gendannet mit image. Det betyder jo at IIS ikke længere er installeret på c: drevet men at der stadig er henvisninger i d:\\documents and settings.

Dette gjorde nemlig at jeg ikke kunne installere IIS uden fejl, hvilket ledte mig til nedenstående løsning:

SYMPTOMS
During the installation or re-installation of Internet Information Services (IIS) 5.0, you may receive the following error message:

\"Error Writing Encrypted Data to the Web Services Configuration Database.\"
The installation halts, and you are prompted to Retry, Write unencrypted, or Write unencrypted all.

CAUSE
This error occurs because of incorrect (corrupt) information. If this is a new installation of IIS 5.0, the corrupt information is located in the following folder:

%Windir%\\Documents and Settings\\
If you are re-installing IIS, the corrupt information is located in the following folder:
%Windir%\\Profiles\\All Users\\Application Data\\Microsoft\\Crypto\\RSA\\MachineKeys

RESOLUTION
To resolve this problem, follow these steps:

If you are still prompted to retry, delete all keys except the key that corresponds to the start of the latest installation from the MachineKeys folder. This key has a date/time stamp that corresponds to the time that you started your last installation.

-or-

If the installation is cancelled or did not complete successfully, use Windows Explorer to remove encryption from the %Windir%\\Profiles\\All Users\\Application Data\\Microsoft\\Crypto\\RSA\\MachineKeys folder. To this, follow these steps:

Right-click the folder, and then click Properties.

On the General tab, click Advanced.

Clear the Encrypt contents to secure data check box, and then click OK. If this check box is NOT already selected, rename the MachineKeys folder to \"OldMachineKeys\".

Log off, and then log back on as Local Administrator. The installation or reinstallation of IIS 5.0 should complete successfully.

Noget kunne tyde på at det kun er mit maskine, den er gal med og muligvis grundet ovenstående forklaring !
Avatar billede ganz Nybegynder
24. august 2001 - 15:08 #13
Grunden til jeg gendannede et ikke-opdaterede image uden IIS installeret, er fordi at jeg tester imaging for tiden. Jeg glemte bare at der på det gamle image ikke var IIS =o)
Avatar billede ganz Nybegynder
24. august 2001 - 15:10 #14
Cyberfessor, lyder det ikke som om at det kan have noget med det at gøre ??
Avatar billede ganz Nybegynder
24. august 2001 - 15:37 #15
Hazart: Dit link www.hazart.dk/test.asp funker ikke !. Du har måske slettet den igen ?
Avatar billede burningice Nybegynder
24. august 2001 - 17:51 #16
Det kan sagtens være det... prøv at gør som der står i vejledningen og se om det hjælper

ang. http://www.hazart.dk/test.asp fungerer den fint.. vores net har dog været nede på skolen så den server hazart.dk ligger på har ikke kunne kontaktes via nettet :(