Avatar billede Jesper Andersen Praktikant
14. april 2017 - 21:08 Der er 1 kommentar

Finde ord som forekommer mere end to gange i samme celle

Hej

jeg har prøvet med følgende brugsanvisning ( se nedenstående) og det virker også fint... men
hvis jeg gerne vil have et celleområde der strækker sig over flere rækker og celler som den skal søge i - hvad så. når jeg fx. prøver at skrive C7:E7 så brokker den sig også selvom der kommer " både foran/bagved... hvad gør man ??

Men her er under alle omstændigheder et bud på en løsning med en formel:
=HVIS(SMÅ.BOGSTAVER(A1)<>UDSKIFT(SMÅ.BOGSTAVER(A1);SMÅ.BOGSTAVER(C1);"";2);C1&" står mere end én gang i celle";C1&" står kun én gang i celle")
står kun én gang i cellen

Teksten, der skal søges i, befinder sig i celle A1.
Søgestrengen (ordet der skal søges efter) er i celle C1.

Denne er SAND, hvis teksten står der to gange eller mere. Hvis teksten skal være der tre gange eller mere, så ændr 2 til 3.
Avatar billede jens48 Ekspert
19. april 2017 - 21:20 #1
Jeg er ikke helt sikker på hvad du ønsker, men hvis du ønsker at søge i området C7:E7 for det der står i C1 kan du gøre det med denne formel:

=HVIS(SMÅ.BOGSTAVER(C7&D7&E7)<>UDSKIFT(SMÅ.BOGSTAVER(C7&D7&E7);SMÅ.BOGSTAVER(C1);"";2);"'"&C1&"' står mere end én gang i cellerne C7:E7";C1&" står kun én gang i cellerne C7:E7")