Avatar billede michaeltryl Seniormester
05. april 2017 - 22:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formular som ændre sig ud fra et valg

Undskyld overskriften måske ikke er så tydelig.
Jeg har en formular hvor man kan indtaste en vare. Feltet søger i en database så man kan se hvilke ting der allerede er i databasen.
Lige nu kan man taste antal gram ind og der udregnes hvor mange kcal, der er i den vare.
Lad os nu sige jeg vælger mel, så vil jeg godt have mulighed for at vælge at indtaste
Antal gram
Antal tsk
Eller
Antal spsk

Men vælger jeg f.eks. Vand skal det kun være muligt at vælge
Antal deciliter.

Giver det mening og er der en løsning på det?

Tænker jeg vil have følgende felter i tabellen "ingredienser"
Gram, tsk, spsk og dl
Og alt efter om der er indhold i et eller flere felter er det de muligheder som vises.
Avatar billede acore Ekspert
06. april 2017 - 07:40 #1
Et almindeligt input felt til mængden - fx 100

En dropdown med mulighederne gram, tsk, spsk og dl til enheden.

I din php kode har du et array med konverteringsfaktorerne fra den valgte enhed til den enhed, du vil benytte internt i PHP. Fx

$mel_konv_faktorer = array ( gram => 1, tsk => 2, spsk => 8, dl => 85);

(tallene er bare e4ksempler). Hvis du så har den indtastede mængde i $mel_mgd om den valgte enhed i $mel_enhed, så omregner du til gram (hvis det er det, du vil bruge i PHP med:

$mel_mgd_gram = $mel_mgd*$mel_konv_faktorer[$mel_enhed];
Avatar billede Rune1983 Ekspert
06. april 2017 - 07:55 #2
Kan du ikke post et udkast af hvordan du tænker formen skal se ud?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
06. april 2017 - 09:54 #3
tak acore, det var den nemme og fine løsning på mit problem, for omregnings faktoren kan jeg jo bare gemme i databasen og hente ud for den valgte ting.
Avatar billede acore Ekspert
06. april 2017 - 10:38 #4
Godt du kunne bruge det :)