Avatar billede mikesav Praktikant
01. april 2017 - 13:08 Der er 3 kommentarer

Udregning af antal etiketter på en given bredde

Hej jeg sidder og prøver at lave et regneark der kan fortælle mig hvor mange etiketter der kan være på den given bredde på 120 cm.
Som udgangspunkt indtastes bredde * højde incl margin imellem etikettern.
Resultat skulle gerne være antal på den givene bredde.
eks. 10x10 med 3mm margin på de 120cm kan der være 12 stk.
max bredde er 120 cm. men man kan varierer inden for bredden.
Er der nogle der kan se ideen med det?
Avatar billede ebea Ekspert
01. april 2017 - 14:09 #1
En mulighed!  =E2/(A2+C2+D2*2)

A2 = Bredde
B2 = Højde
C2 = Margin
D2 = Yder margin (2 yderste margin på papirets bredde)
E2 = Papir bredde
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2017 - 09:46 #2
der skal lige justeres, så der kommer et helt antal -  sæt HELTAL() udenom formlen
Avatar billede mikesav Praktikant
02. april 2017 - 14:24 #3
Jeg vender tilbage lidt senere jeg ligger brak efter fest men forløbig tak