Avatar billede KingMedia Novice
02. februar 2017 - 00:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA Udfordring Beregning ved WorkSheet_Change

Hej Eksperten  - First of all, jeg fandt min gamle bruger, derfor slettede jeg det oprindelige spørgsmål og skrev det her igen :) Undskyld for "spam"

Nu til sagen:

Jeg har et ark hvor jeg skal tjekke følgende:

Er felt A IKKE tomt så skal Felt B ændres til B minus A

Det fandt jeg en ret hurtig løsning på, nemlig denne:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Range("U8")) Is Nothing Then Exit Sub
    [O8] = [O8] - Target
End Sub

Meeeeen.
Jeg har fra U8 til U17 der individuelt skal laves tjek på
Og fra U22 til U31

Hvordan dælen griber jeg det an ?

Det er ALT for lang tid siden jeg har rodet med VBA og Excel.
Jeg ved bare at jeg ikke kan lave den beregning i selve Excel men den skal laves i VBA
Avatar billede jens48 Ekspert
02. februar 2017 - 09:21 #1
Prøv med:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Intersect(Target, Range("U8:U17")) Is Nothing Then Exit Sub
    Target.Offset(14, 0) = Target.Offset(14, 0) - Target
End Sub
Avatar billede KingMedia Novice
02. februar 2017 - 09:54 #2
Hej Jens.

Jeg har prøvet at smide det ind, men den laver ingen beregning i Celle O8:O17

Hvad jeg kan læse mig til, så er Offset en funktion der vælger en celle et andet sted på arket ift. target ?

Offset(Felter mod venstre, felter mod højre)    Er det korrekt forstået ?
Avatar billede kabbak Professor
02. februar 2017 - 10:01 #3
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("U8:U17,U22:U31")) Is Nothing Then Target.Offset(0, -6) = (Target.Offset(0, -6) - Target)
End Sub
Avatar billede KingMedia Novice
02. februar 2017 - 10:27 #4
Fedt det spiller Tak kabbak ! :-)