17. januar 2017 - 10:54Der er
6 kommentarer og 3 løsninger
Flueben med avanceret sammentælling
Hej
Jeg har oprettet et feriebudget med 10 udgiftsposter. Disse udgiftsposter skal fordeles mellem op til 20 deltagere i ferien, men ikke alle deltagere skal betale til alle udgiftsposter.
Jeg vil gerne oprette en deltagerliste, hvor man i 10 tjekbokse pr. deltager kan afkrydse, hvilke udgifter den enkelte deltager skal betale til. Dette ligger dog noget udover hvad jeg hidtil har brugt excel til, og jeg har ikke på nettet kunnet finde en brugbar vejledning til netop dette.
Er der nogen her der kan og vil forklare hvordan man gør dette?
Det er fuldstændig korrekt. Grunden til jeg gerne vil lave det på den anden måde er udelukkende for at få det til at være så overskueligt og brugervenligt for brugeren som muligt, og så virker det også ret professionelt og ser godt ud :)
en kolonne pr udgiftspost. Sum-formlen pr. deltager kan så være noget sum-hvis kolonne 1="x", kolonne 2 ="x" En lidt lang formel - og ikke din "elegante" løsning, men det er ret overskueligt hvilke poster den enkelte deltager har x i..
Jeg glemte at skrive at alle "blå" celler er formler, og alle "gule" celler er celler til indtastning.
Jeg forstår ikke hvad du mener med dit indlæg #4. Jeg mener det er det jeg gør med indtastning af "V" ved de enkelte deltagere. Den beregner udgiften pr "V" og sammentæller alle "V" for hver deltager.
Der er 2 kontrolfelter: En der sammentæller hvad de enkelte deltagere skal betale, og en der sammentæller udgifter i alt. Disse 2 sammentællinger skal være ens, så er alle formler oprettet og OK.
Tusind tak for jeres forslag. Jeg kan selvfølgelig lave et bagvedliggende regneark, og så lave brugerfladen med den fancy løsning med tjekbokse. Det prøver jeg at eksperimentere lidt med :)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.