Avatar billede sjssjdk Mester
12. december 2016 - 13:13 Der er 3 kommentarer

Excel VBA problemer med delete

Hej.

Jeg har følgende macro:
  Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Not Intersect(Target, Range("NAME")) Is Nothing Then
        If Target = "N" Then Range("A4") = "TEST" Else Range("A4") = ""
  End If

  End Sub

Den virker fint, men det giver probelmer hvis jeg sletter indholdet i den navngiven celle med delete-tasten.

Hvis jeg blot skriver noget andet i "NAME" så er det ikke noget problem, men hvis jeg sletter ved at druger delete tasten får jeg følgen fejl:

Run-time error '13':
Type mismatch

Håber nogen ved hvordan jeg løser dette problem.

på forhånd tak.
12. december 2016 - 14:27 #1
Jeg kan ikke se, at din kode fejler noget, prøv at kopiere den til en helt ny workbook, og lavet NAME cellen og sæt koden ind (virker ok her)... måske der findes en anden fejl hos dig?
Avatar billede sjssjdk Mester
13. december 2016 - 07:39 #2
Det virker sådan set fint. Men problement er hvis NAME er merged af flere celler, så går det galt.
Ingen problem hvis NAME blot er en celle.

Kan det løses?
13. december 2016 - 08:25 #3
If Target = "N"  kan f.eks. ændres til    If Target.Text = "N"