Avatar billede splatter Nybegynder
23. august 2001 - 09:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Connection til Oracle

Jeg skal til at lave nogle udtræk fra en Oracle database via ASP.

Spørgsmålet er så... hvor finder jeg en god vejledning i hvad der skal installeres på maskinen med webserveren (IIS) af Oracle client software for at jeg kan lave en DSN less connection (og hvordan jeg får det installeret da jeg aldrig før har rodet med nogle former for Oracle installation)???
Avatar billede teepee Nybegynder
23. august 2001 - 10:04 #1
Avatar billede splatter Nybegynder
23. august 2001 - 10:20 #2
Hvad skal der gøres på serveren? Hvad skal der gøres på klienten?
Avatar billede teepee Nybegynder
23. august 2001 - 10:23 #3
Du skal installere driveren og hvis du vil køre DSN less så er det vil det. I ASP skriver du noget ala:

  \'Microsoft ODBC Driver for Oracle example
  cnstr = \"Driver={Microsoft ODBC Driver for Oracle};\" & _
    \"Server=OracleServer.world; Uid=demo; Pwd=demo\"
  \' Note that 1.0 version of the Microsoft  Oracle driver used
  \' \"ConnectString\" notation instead of \"Server\"

Men hvorofr vil du køre dsn less, når det er 100 gange lettere at lave en odbc forbindelse på serveren og bruge den som alle andre?
Avatar billede teepee Nybegynder
23. august 2001 - 10:27 #4
Avatar billede splatter Nybegynder
23. august 2001 - 11:17 #5
Jeg \"nøjes\" bare med at oprette en DSN... det virker fint nu... mange tak for hjælpen teepee :o)