Avatar billede sniffy Nybegynder
22. august 2001 - 23:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Blæser???

Jeg har en AMD Athlon 800 Mhz processor på et ASUS K7M slot A bundkort.
Mit problem er at min blæser til strømføringen larmer af H til, så når jeg prøver at la\' min computer stå om natten og downloade ender det altid med at jeg slukker den fordi den larmer alt for meget!
Jeg har derfor tænkt mig at anskaffe mig en ny blæser.

Mit spørgsmål er så: Hvadfor en blæser passer bedst til min computer, så den køler på den bedste måde samtidig med at den larmer allermindst muligt???
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2001 - 23:53 #1
Køb en Papst blæser http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1 . Lidt dyr, men køler godt og er næsten lydløs.
Avatar billede pallepop Nybegynder
22. august 2001 - 23:55 #2
Det er ikke et spørgsmål om, hvilken blæser du skal vælge, hvis det er strømforsyningen....
Du skal have et nyt kabinet, som er lydsvagt eller en ny strømforsyning.
Avatar billede pallepop Nybegynder
23. august 2001 - 00:00 #3
Enlight og Aopen, har begge en low noise strømforsyning...
Har hørt at enlight skulle være god.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2001 - 00:12 #4
Jeg har et Aopen HQ45 og blæseren i den strømforsyning var absolut ikke \"low noise\". Derfor skiftede jeg den til en Papst, og det hjalp en hel del på støjen.
Nu er det der larmer mest min harddisk, CPU blæseren er nemlig også en Papst model. Der ingen grund til at skift hele kabinettet eller strømforsyningen, hvis du ellers er tilfreds med det du har

Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. august 2001 - 00:15 #5
Det er altså ikke nødvendigt at investere flere hundrede kroner...eller tusinde i et lownoise kabinet.... Jeg havde selv en larmende blæser i min strømforsyning, og jeg skiftede den ud med en papst, der er ret fede, og larmer minus. Man kan sagtens nøjes med at skifte blæseren ud i strømforsyningen!!!

Prøv http://www.studiedata.dk/ Alt under 20 db er ret lavt!

F.eks. en Papst model 8412NGML. Luftgennemstrømning på 26,5 CFM, og kun 19 db, hvilket er MEGET lavt!

Du kan bruge skruerne fra den gamle blæser, og så bare kutte ledningerne til den gamle blæser, men husk at sætte strømstikket til den nye blæser i motherboardet hvis du vil have de 26,5 CFM, da den i strømforsyningen normalt kun er 7v (12v i motherboardet).
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2001 - 00:23 #6
Hørt !!
Min strømforsyning giver nu 12V og ikke 7V, så du behøver ikke nødvendigvis slutte den til bundkortet.
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. august 2001 - 00:31 #7
Fatter ikke hvorfor man gider at investere så meget i et kabinet.....de er alligevel skod dårlige til at absorbere lyd!.... man skal bare sørge for en lydløs blæser til køler og kabinet, og en harddisk der er lydsvag....f.eks. fujitsus nye 40 gb....den er sej....:-)
Avatar billede sniffy Nybegynder
23. august 2001 - 01:11 #8
Tak allesammen!
Specielt tak til w00t som kom med det nok bedste bud på en blæser!

Nu håber jeg bare at det er enkelt nok at slutte en ny blæser til strømforsyningen eller motherboarded! :)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2001 - 01:23 #9
Piece of cake :-). Ellers spørger du bare igen.
Tak for pointene.
Avatar billede sniffy Nybegynder
23. august 2001 - 01:26 #10
Selv tak du.
Er det sådan at jeg kunne få din E-mail, hvis jeg nu for brug for lidt assistance???
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2001 - 22:43 #11
Det kan du da godt: fandens@klog.dk (den er god nok !)