Avatar billede PHPnoob Juniormester
07. september 2016 - 15:55 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fejl i PHP SELECT clause??

Hej gutter!

Sidder med en tabel, som nogle gange virker og andre gange ikke. Meningen med tabellen er at den skal kunne vise alle tider hvor slut-tiden er større end nu og start-tiden max er 12 timer fremme.
Det skal siges at koden egentligt virkede fint og jeg har fundet ud af at problemet skyldes:  WHERE slut > $timenow AND start < $timeafter.....
Har du/i nogle bud??
$timenow = time();
$timeafter = $timenow +43200;

    $sql = "SELECT *
            FROM holdinfo
            WHERE slut > $timenow
            AND start < $timeafter
            ORDER BY start ASC LIMIT 10";
Avatar billede Slater Ekspert
07. september 2016 - 16:00 #1
Og hvad er fejlen?
Avatar billede PHPnoob Juniormester
07. september 2016 - 16:05 #2
At tabellen intet viser når jeg bruger WHERE slut > $timenow AND start < $timeafter
Avatar billede Slater Ekspert
07. september 2016 - 16:09 #3
Jamen det kan jo næsten ikke være andet, end at der virkelig ikke findes nogen rækker i databasen, der overholder de kriterier. Selve koden er jo valid nok.
Avatar billede PHPnoob Juniormester
07. september 2016 - 16:19 #4
Ja..det giver ikke helt mening at det ikke virker... jeg bruger epoch timestamp i DB og de er indenfor tidsrummet.

Jeg har oplevet at der kan gå en lille dags tid fra første tider er oprettet til de blev vist i tabellen
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
07. september 2016 - 16:40 #5
prøv at bytte om på start og slut.

$sql = "SELECT *
FROM holdinfo
WHERE start > $timenow
AND slut < $timeafter
ORDER BY start ASC LIMIT 10";

ellers skal vi nogle data.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2016 - 16:56 #7
Det er vel ikke en BETWEEN naar det er forskellige felter.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2016 - 17:00 #8
Jeg tror ogsaa at det er matchende data som mangler.

Jeg finder konstruktionen sluttid>nu noget suspekt. Hvordan kan man have en sluttid i fremtiden? Forventet sluttid??
Avatar billede PHPnoob Juniormester
07. september 2016 - 17:11 #9
Det er lavet sådan at der indsættes et epoch timestamp med kampstart og så et tilsvarende timestamp med hvornår kampen er færdig... har tjekket tabellernes timestamps på http://www.epochconverter.com og de stemmer
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2016 - 17:29 #10
Og kamp slut skal ligge i fremtiden?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2016 - 17:30 #11
Kan du poste vaerdien af $sql og vaerdier for start og slut fra database som burde tages med?
Avatar billede PHPnoob Juniormester
07. september 2016 - 17:31 #12
Det virker som om den ikke helt kan forstå datoen...

Her er et stykke fra formen (starttiden)

          <div class="form-group">
            <div class="input-group date" id="startfelt">
                <input type="text" class="form-control" name="start">
                <span class="input-group-addon">
                    <span class="glyphicon glyphicon-calendar">
                    </span>
            </div>

og her fra insertdelen:

$date1 = $_POST['start'];
$timestamp1 = strtotime($date1);
if ($timestamp1 === FALSE) {
  $timestamp1 = strtotime(str_replace('/', '-', $date1));
}

start          = '".mysqli_real_escape_string($mysqli, $timestamp1)."',
Avatar billede PHPnoob Juniormester
07. september 2016 - 17:33 #13
vender tilbage om et par timer.....
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. september 2016 - 17:40 #14
Jeg fatter ikke hvorfor du ikke bare har et datetimefelt i din database. Nu konverterer du det til timestamp og når du skal hente det ud skal du formodentlig konvertere det tilbage til datoformat.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2016 - 18:04 #15
$timestamp1 = strtotime($date1);
if ($timestamp1 === FALSE) {
  $timestamp1 = strtotime(str_replace('/', '-', $date1));
}

virker mystisk sammenholdt med dokumentationen:

Note:

Dates in the m/d/y or d-m-y formats are disambiguated by looking at the separator between the various components: if the separator is a slash (/), then the American m/d/y is assumed; whereas if the separator is a dash (-) or a dot (.), then the European d-m-y format is assumed. If, however, the year is given in a two digit format and the separator is a dash (-, the date string is parsed as y-m-d.
Avatar billede PHPnoob Juniormester
08. september 2016 - 12:52 #16
Først og fremmest tak for jeres svar!

@michael_stim du har ret i at jeg helt sikkert kunne have gjort det på en lettere måde.. Jeg er, som mit profilnavn antyder, ret ny i PHP mv. Det virkede ret simpelt at bruge unix timestamp på denne måde - men ak^^

@ARNE_V du har vist ret i hvad du siger med dokumentationen! Jeg får indsat 9/8/2016 i start og sluttid i stedet for det korrekte 8/9/2016! (timestamps converted på http://www.timestampconvert.com/)