Sammenlign 2 lister i excel vha VBA programmering
Hej EksperterJeg laver et udtræk til excel fra vores ERP system hver dag, der viser et statisk overblik over alle medarbejdere og bla. deres afdeling (ca 1.000 linier per liste). I denne forbindelse har jeg brug for at lave en sammenligning af dagens liste med gårsdagens liste for at finde ændringer I afdeling samt nye og fratrådte medarbejdere.
De 2 lister indeholder hver 5 kolonner, i nedenstående rækkefølge:
- Medarbejdernr.
- Medarbejder navn
- Afdeling
- Medarbejder type
- Start dato
Jeg forestiller mig at resultatet at VBA koden skal være en fane i excel med en liste med alle de medarbejdere der er sket ændringer på, dvs. der hvor de 2 lister er forskellige.
OBS: dagens liste kan indeholde både flere linier (nye medarbejdere) og færre linjer (fratrådte medarbejdere).
- Medarbejdernr.
- Medarbejder navn
- Afdeling
- Medarbejder type
- Dato for ændring (det kunne være henvisning til en dato I en specifik celle) = ny start dato
Jeg vil dermed kunne tilføje disse linier som VBA koden danner, i gårsdagens udtræk og dermed få en liste der indeholde historik på alle medarbejdere.
Er der nogen der kan hjælpe med sådan en VBA kode? Meget gerne med forklaring på hvad det er der sker, så jeg har mulighed for at lave smårettelser, fx hvis der kommer en kolonne mere på i mine lister.
Mvh
Line