Avatar billede RasmusTheR Seniormester
04. september 2016 - 21:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kombineret udtræk fra to tabeller

Jeg har tabeller i min database, men med brugere og en med score fra et spil. Bruger-tabellen indeholder felterne ?id? og ?navn? score-tabellen indeholder ?score? og ?bruger_id?

Jeg vil gerne lave et top10 udtræk fra score, hvor jeg får kombineret de to tabeller, så mit udtræk indeholder en top 10 med score og navn.

Jeg har lavet et udtræk, hvor jeg får top10 fra score-tabellen, men hvordan kombinere jeg, så jeg i stedet for bruger_id får brugerens navn?

SELECT score,burger_id FROM score WHERE bruger_id = '".$_SESSION['login']['id']."' order by score DESC LIMIT 10
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. september 2016 - 22:04 #1
SELECT b.navn, s.score, s.burger_id FROM score as s INNER JOIN bruger as b ON b.id = s.bruger_id WHERE s.bruger_id = '".$_SESSION['login']['id']."' order by s.score DESC LIMIT 10

Hvad med noget ala ?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2016 - 23:17 #2
Jep. Jeg tror dog at burger_id skal vaere bruger_id!  :-)
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
05. september 2016 - 22:36 #3
Perfekt! 1000-tak for hjælpen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. september 2016 - 22:51 #4
#2: Sådan går det, når der er for meget copy/pasta. :)
#3: Supert. :)