Avatar billede tifojuve Juniormester
18. august 2016 - 08:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Returnere en værdi hvis lopslag ikke giver resultat

Jeg har 2 ark med tusindvis af klokkeslet og tilhørende værdier. Jeg vil gerne hente en værdi fra det ene ark ind i det  ud for det tilsvarende klokkeslet. Klokkeslettene starter ikke på samme dag i de 2 ark, så jeg er kun interesseret i de klokkeslet der findes i begge ark.

Hvordan kan jeg søge efter klokkeslettet i det ene ark, returnere den tilsvarende værdi hvis klokkeslettet findes, og returnere et blankt felt hvis klokkeslettet ikke findes?
Avatar billede anedi Ekspert
18. august 2016 - 09:03 #1
Hvis du allerede har dit lopslag så kan du tilføje:
=hvis.fejl(lopslag(x;x;x;false);"")

Vh
Anedi
Avatar billede tifojuve Juniormester
18. august 2016 - 09:06 #2
Genialt, det funker!

Mange tak.
Avatar billede anedi Ekspert
18. august 2016 - 09:08 #3
Velbekomme